Luchtvaartbond teleurgesteld over surseance Air Holland

Datum nieuwsfeit: 02-11-1999

VAKBOND NED CABINEPERSONEEL

VNC surseance Air Holland geweldige teleurstellin

Vakbond voor Nederlands Cabinepersoneel VNC 'surseance Air Holland geweldige teleurstelling"

De Vakbond voor Nederlands Cabinepersoneel VNC, met bijna 8000 leden de grootste vakbond in de luchtvaart in Nederland, is teleurgesteld over de zojuist aangekondigde aanvraag voor surseance van betaling door Air Holland.
De VNC vertegenwoordigt bij Air Holland het cabinepersoneel. Juist nu na een lange periode van onzekerheid weer garantie op een succesvolle toekomst leek te zijn ontstaan komt de surseance als een geweldige teleurstelling. Toen Schreiner Airways als koper afhaakte bleken de bestaande aandeelhouders blijkbaar niet langer bereid in Air Holland te investeren. De VNC hoopt dat de bewindvoerders er, net als 8 jaar geleden, in zullen slagen voor Air Holland een doorstart mogelijk te maken.

Eerste prioriteit is nu echter zekerheden te verkrijgen voor het personeel. Er moet duidelijkheid komen over hun werkgelegenheid. Toevalligerwijs was er op
2 november jl. een VNC Algemene Ledenvergadering voor de Air Holland leden. Nadat de leden waren voorgelicht over de situatie is men gezamenlijk naar het kantoor van Air Holland op Schiphol gegaan om van de heer Heppener, directeur van Air Holland, het laatste nieuws te horen.

VNC bestuurder Mario Lander: " We zullen ons in overleg met directie en bewindvoerders tot het uiterste inzetten om zo snel mogelijk duidelijkheid te krijgen over de toekomst van Air Holland. We gaan er vanuit dat alle partijen maximaal zullen bijdragen aan een nieuwe doorstart van dit geweldige bedrijf dat zijn plaats op de Nederlandse markt ruimschoots verdient."

Woordvoerders in deze zijn bestuurder Mario Lander en vice-voorzitter Henri Popelier, te bereiken via 020-4056222 of via 06-515 84 018.

02 nov 99 14:53