Amersfoort wil steun voor Israëlische aardbevingslachtoffers

Datum nieuwsfeit: 02-11-1999
Nederlands-Israëlitisch Kerkgenootschap

Amersfoort vraagt steun voor Israëlische aardbevingslachtoffers

november 1999

Vier leden van een Israëlische familie kwamen om bij de aardbeving in Turkije. Door Israëlische reddingswerkers kon een meisje uit het gezin worden gered. De slachtoffers waren familie van een van de leden van de kehilla Amersfoort. De financiële gevolgen voor de achtergeblevenen zijn groot.

Omdat het om een natuurramp gaat, keert de verzekeringsmaatschappij niet uit. De familie staat voor grote financiële verplichtingen, waaronder het plaatsen van vier matsewot. De twee overgebleven kinderen van het omgekomen echtpaar zijn niet in staat de lasten te dragen, terwijl verzekering en pensioen hun niet toekomen. De Amersfoortse kehilla roept u op een bijdrage te storten voor de twee kinderen op Postbank nummer 77710 of bankrekening 55 32 17 216 ten name van NIG Amersfoort onder vermelding van Eyal & Irith.