Sun introduceert nieuwe systemen voor Service Providers

Datum nieuwsfeit: 02-11-1999

Sun introduceert nieuwe systemen voor Service Providers

Persbericht

Amersfoort, 2 november 1999 - Met een nieuwe reeks enterprise-servers en thin storage-oplossingen biedt Sun Microsystems schaalbare, flexibele en betrouwbare hardware voor met name service providers. Deze nieuwe productreeks bestaat uit betaalbare servers en storage arrays, remote management software en 'carrier- grade NEBS Level 3-systemen.

Deze producten, diensten en programma's sluiten aan bij het Sun Service Provider.com-initiatief bedoeld om service providers, telecommunicatie- bedrijven en enterprise-klanten beter te ondersteunen bij het leveren van snelle, betrouwbare en veilige oplossingen. De basis van de infrastructuur waarop dit gerealiseerd wordt, bestaat uit het Solaris-besturingssysteem en de krachtinge 64-bit UltraSPARC-processors.

Sun breidt haar serveraanbod uit met de Sun Enterprise 220R- en Sun Enterprise 420R servers, de eerste rack-optimized werkgroepservers. Deze servers hebben een optimale processordichtheid, nemen weinig ruimte in beslag en zijn eenvoudig te onderhouden. De Sun Enterprise 220R ondersteunt maximaal twee 450 MHz processors met elk 4MB externe cache en 2 GB geheugen. De Sun Enterprise 420R kan uitgerust worden met vier 450 MHz processors met 4 MB extern cache en 4 GB geheugen. Beide servers hebben vier PCI-slots voor I/O-uitbreiding via twee 64-bit PCI-bussen.

Verder vergroot Sun het aanbod van haar Netra-servers met de Netra t 1400- en Netra t 1405-servers. Beide systemen zijn ontwikkeld voor een NEBS Level 3-omgeving en zijn geschikt voor meerdere applicaties. Ze kunnen gebruikt worden als toegevoegde processoren in een telecomnetwerk, als servers voor locatiebepalingen binnen een draadloos netwerk of als proxy cache-servers in een ISP. Door de compactheid van de systemen zijn ze erg geschikt voor telco's en SP's. Beide systemen ondersteunen tot 4 MB cache, 4 GB geheugen en hebben 4 PCI-slots. Verder bevatten ze hot-plug diskdrives en voeding, AC/DC-voeding en systeembeheermogelijkheden.

In navolging op de Netra t1 Server introduceert Sun de zeer dunne Netra t1 100-server. Deze server is 1 RU hoog, is voorzien van DC-voeding en NEBS Level 3-ontwerp. Door de geringe omvang passen er 40 eenheden in één 19 inch rack, waardoor de beschikbare ruimte zeer efficiënt gebruikt wordt. Het systeem heeft één processor, hot-plug diskdrives en beheer-features. Ook de nieuwe Netra st D130 is een thin-opslagsysteem dat net zo stapelbaar is als de Netra t1. Deze server biedt 54 GB diskcapaciteit, hot-plug 10 Krmpm disks, AC/DC-voeding, dubbele ventilatie en eenvoudige beheeropties.

Prijs en beschikbaarheid

De nieuwe servers zijn beschikbaar vanaf 6245 euro of Dfl. 13.760. Hiervoor krijgt de gebruiker de beschikking over een Netra t1 server 100 met een 360MHz processor, 64MB geheugen, 9GB disk en het Solaris besturingssysteem.

Sun Microsystems

Sun Microsystems, opgericht in 1982, heeft met haar unieke visie 'The Network Is The Computer' een positie als marktleider veroverd op het gebied van hardware, software en diensten. De diensten richten zich op het realiseren van bedrijfsomvattende intranetten en het uitbreiden van de mogelijkheden van Internet. Sun behaalde een jaaromzet van bijna $ 11,5 miljard, en heeft kantoren in meer dan 150 landen. Op www.sun.nl is meer informatie over het bedrijf beschikbaar.

Sun, het Sun-logo, Sun Microsystems, Solaris, Java en 'The Network Is The Computer' zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van Sun Microsystems, Inc. in de Verenigde Staten en andere landen. Alle SPARC-handelsmerken worden onder licentie gebruikt en zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van SPARC International, Inc. in de Verenigde Staten en andere landen. Producten die het SPARC-handelsmerk dragen, zijn gebaseerd op een architectuur die ontwikkeld is door Sun Microsystems, Inc.

VOOR MEER INFORMATIE:

Sun Microsystems Computers
Jeanette Verstappen
E-mail: (jeanette.verstappen@holland.sun.com)
Lammers van
Toorenburg PR
Ward van Beek
E-mail: (ward@lvtpr.nl)

copyright © 1999 sun microsystems nederland bv, amersfoort. alle rechten voorbehouden.