BMC Software introduceert PATROL for MQ

Datum nieuwsfeit: 03-11-1999

BMC Software introduceert PATROL for MQ

Nieuwegein, 2 november 1999 ? BMC Software introduceert de productlijn PATROL for MQ. PATROL for MQ is de enige totaaloplossing waarmee klanten pro-actief alle kritische objecten kunnen beheren die de beschikbaarheid, performance en het herstelvermogen van MQM-applicaties (Message-Queuing Middleware) be
ïnvloeden. Door jarenlange ervaring als leverancier van MQM-beheertools kan het 'nieuwe' BMC Software (ontstaan na de fusies met BGS, Boole & Babbage en New Dimension Software) gecombineerde expertise inzetten om klanten te verzekeren van ROI, nu het belang van applicatiebeheer toeneemt.
PATROL for MQ biedt behalve configuratie- en operationeel beheer ook schaalbaarheid en een modulaire architectuur, geavanceerde multi-layered automatisering, performance-bewaking en -optimalisering, dynamische tuning en herstelvermogen.

PATROL for MQ biedt MQSeries-gebruikers alles wat zij nodig hebben, van ontwerp en implementatie tot distributie van bedrijfskritische MQSeries-applicaties. Doordat de klant zelf kan bepalen (en automatiseren) hoe het systeem reageert op fouten, wordt gewaarborgd dat het systeem operationeel blijft. Foutmeldingen worden doorgestuurd naar andere netwerkconsoles, semafoons of andere apparaten.
De belangrijkste functies zijn:

· Beheer en configuratie ? met deze functie kunnen back-office-activiteiten zoals configuratie en beheer vanaf een centrale console worden uitgevoerd voor alle heterogene MQSeries-platforms.
· Centrale opslag en automatische inventarisatie ? biedt een centrale database met configuratie-informatie voor snel herstel bij calamiteiten. De automatische-inventarisatiefunctie spoort alle MQSeries-objecten op, onderkent veranderingen en stelt de beheerder daarvan op de hoogte.

PATROL for MQ Accelerator
Dit product is de enige thans beschikbare performance-oplossing voor MQSeries. Deze transparante oplossing vereist geen configuratie en gebruikers kunnen veranderingen snel en eenvoudig doorvoeren. Accelerator reduceert het I/O-volume dat zo kenmerkend is voor MQSeries, maximaliseert de I/O-doorvoer en verbetert de systeemperformance en
-responstijd.

BMC Software