EMC product versterkt infrastructuur Internet-bedrijven

Datum nieuwsfeit: 03-11-1999

EMC ontplooit nieuwe initiatieven ter versterking van de centrale informatie-infrastructuur voor Internet-bedrijven

Nieuwegein, 3 november 1999 - EMC introduceert een nieuw product en nieuwe initiatieven waarmee grote organisaties hun centrale informatie-infrastructuur kunnen optimaliseren voor de Internet-economie. Het betreft nieuwe management-software voor het beheer van informatie binnen de organisatie, een validatie- en marketingprogramma voor Internet-infrastructuren, en een nieuwe, op Internet gerichte alliantie met Oracle Corporation. Met behulp van de oplossingen van EMC en haar partners kunnen zowel traditionele als Internet- ondernemingen een infrastructuur opbouwen voor het verzamelen en gebruiken van informatie, afkomstig uit iedere willekeurige bron, platform of applicatie. Op deze wijze kunnen organisaties hun bedrijfsmodellen snel afstemmen op e-business en binnen de kortst mogelijke tijd profiteren van de voordelen van Internet-technologie.

Om in deze nieuwe economie te kunnen overleven, implementeren ondernemingen
-uiteenlopend van startende Internet-bedrijven tot 's werelds grootste organisaties- nu in snel tempo een E-Infostructure. Dit is een algemene basis, bestaande uit technologieën, gereedschappen, services en het aanwezige kenniskapitaal, waarmee een ononderbroken informatiestroom mogelijk wordt. De volgende aankondigingen (waarvan hieronder een samenvatting, met gedetailleerde informatie in aparte berichten), versterken deze E-Infostructure:

* EMC ControlCenter software - deze nieuwe enterprise information management software voorziet in een gecentraliseerd overzicht waarmee organisaties al hun informatie kunnen beheren, zowel op afstand als via Internet. EMC ControlCenter vormt tevens een console waarbinnen alle huidige en toekomstige management-oplossingen van EMC geïmplementeerd kunnen worden. Ook enterprise managementoplossingen van derden, zoals Bull Openmaster, CA Unicenter TNG, Hewlett-Packard OpenView en IBM Tivoli TME, kunnen geïntegreerd worden met EMC ControlCenter.

* EMC/Oracle E-Business Alliantie - EMC en Oracle breiden hun alliantie aanzienlijk uit. De technologieën van beide bedrijven worden verder geïntegreerd, hetgeen resulteert in betrouwbare, schaalbare en beheersbare, op Internet-technologie gebaseerde oplossingen. Beide bedrijven zullen op full-time basis middelen inzetten om de databasetechnologie van Oracle te optimaliseren en te integreren met EMC Enterprise Storage-systemen en
-software.

* EMC Proven E-Infrastructure programma - dit nieuwe Internet-infrastructuur validatie- en marketingprogramma helpt organisaties beter te profiteren van investeringen in infrastructuur. Het programma identificeert en valideert EMC Internet-klanten die beschikken over de benodigde E-Infostructure om optimaal te kunnen werken, zich snel aan te passen aan veranderende zakelijke omstandigheden, en gemakkelijk om te kunnen gaan met de snelle groei die gepaard gaat met Internet. Leden van het programma zullen het EMC-logo opnemen op hun websites en in promotiematerialen, en deelnemen aan gezamenlijke marketingactiviteiten met EMC.

* Uitbreiding E-Infostructure Developers Program - Uitbreidingen van het E-Infostructure Developers Program van EMC helpen klanten om snel software van derden te integreren met EMC Enterprise Storage. Dit betreft de beschikbaarheid van nieuwe en verbeterde application programming interfaces (APIs), waarmee ontwikkelaars hun applicaties gebruik kunnen laten maken van de mogelijkheden en functies van EMC Symmetrix Enterprise Storage-systemen en -software.

EMC
EMC Corporation, gevestigd in Hopkinton, de Verenigde Staten, is naast IBM de grootste producent van intelligente 'disk storage' systemen voor opslag en opvragen van informatie. Het aanbod bestaat op dit moment uit de Symmetrix-serie voor mainframes van IBM, Bull, Siemens en Unisys en open systemen. Daarnaast levert EMC belangrijke softwareoplossingen voor data sharing, netwerk file services, remote mirroring en enterprise storage en back-up. EMC staat genoteerd op de New York Stock Exchange (NYSE) en beschikt over eigen vestigingen in de meeste landen, waaronder EMC Computer Systems (Benelux) B.V. in Nieuwegein. EMC behaalde over het boekjaar 1998 een omzet van $3,97 miljard en een winst van $ 793 miljoen. Informatie over EMC en haar producten is beschikbaar op het World Wide Web op www.emc.com/.

Voor meer informatie:
EMC Computer Systems (Benelux) B.V., tel: 030 600 92 00, contactpersoon: Karin Klerk of
Monogram Communication Strategies (MCS) BV, tel : 023 562 82 08, contactpersoon: Berith Selling (e-mail: (beriths@monogram.nl)) of Robert W. de Moll (e-mail: (robertdm@monogram.nl)).