Persbriefing: Beleggingsfondsen en de toekomst van ICT

Datum nieuwsfeit: 04-11-1999

Hoofddorp, 28 oktober 1999

Uitnodiging persbriefing, 4 november a.s.,
Zijn de traditionele beleggingsfondsen klaar voor de toekomst van ICT?

Geachte redactie,

'Zijn de traditionele beleggingsfondsen klaar voor de toekomst van ICT?' is het thema van een persbriefing die Theodoor Gilissen Bankiers op 4 november aanstaande organiseert en waarvoor wij u graag uitnodigen. Met alle aandacht die de milleniumproblematiek en de invoering van de euro al vraagt van het topmanagement en automatiseringsafdelingen wordt het gehele bedrijfsleven steeds indringender geconfronteerd met de boodschap dat wie vandaag z'n organisatie niet inricht voor e-commerce in de toekomst in slecht weer terecht gaat komen. In hoeverre is die boodschap terecht? Gaat het hier louter om hype of zijn er werkelijk fundamentele veranderingen gaande? En zo ja, hoe snel gaan die zich voltrekken en wat betekent dit voor beleggers in aandelen?

Hierover spreken tijdens de persbriefing Roel Pieper, venture capitalist en hoogleraar aan de TU Twente, Nigel Grierson, Director Corporate Business Development Europe, Middle East and Africa van Intel, Haico Meijerink, Director Customer Service Cisco Europe, Middle East and Africa van Cisco Systems, en Roelf E. Rogaar, Chairman and CEO of Theodoor Gilissen Bankiers N.V.

Zo zal onder meer:

* Roel Pieper ingaan op de achtergronden en de zakelijke aspecten van e-commerce, als ook uitleggen waarom bedrijven deze ontwikkelingen niet kunnen negeren.

* Nigel Grierson, als vertegenwoordiger van één van de langst bestaande ICT producenten, uitleggen waarom Intel tot dusver meer dan 4,5 miljard dollar heeft uitgegeven aan de acquisitie van 11 bedrijven die netwerk- en communicatie-apparatuur vervaardigen.

* Haico Meijerink uitleggen hoe Cisco nu al een groot deel van haar omzet via Internet realiseert en veel economisch voordeel boekt door de integratie van Internet-technologie in haar wereldwijde logistieke en administratieve processen.

Mark Rosenberg, Chief Strategist and Director of Theodoor Gilissen Bankiers N.V. zal een impressie geven van de ontwikkeling van de ICT-sector vanuit haar beleggingsoptiek. Eén van de conclusies die hij zal trekken is dat vandaag de dag geen bank ter wereld een werkelijk gefundeerd beleggingsadvies kan afgeven in de zogenaamde .com fondsen

De persbriefing zal plaatsvinden in het Hilton Hotel, Apollolaan 138 te Amsterdam. De bijeenkomst start om 15.45 en duurt tot circa 17.00 uur. Uiteraard krijgt u ook volop de gelegenheid om vragen te stellen.

Wilt u s.v.p aan ons laten weten of er iemand, en zo ja wie van uw redactie op deze uitnodiging ingaat?
Dit kan per bijgevoegd antwoordformulier, t.a.v. Perlita Fränkel faxnummer 023 - 565 17 24 of via
e-mail aan (info@monogram.nl) mailto:info@monogram.nl. Even bellen kan natuurlijk ook, telefoonnummer 023 - 562 82 08.
Bij een positieve reactie uwerzijds, sturen wij u een bevestiging inclusief routebeschrijving toe.

Met vriendelijke groet,
Monogram Communication Strategies (MCS) B.V.

Perlita Fränkel

Bijlage: antwoordformulier
ANTWOORDFORMULIER

Persbriefing Theodoor Gilissen Bankiers