ENECO introduceert nieuwe Turkse tv-zenders via Mr Zap-box

ENECO

Rotterdam, 1 november 1999

ENECO introduceert nieuwe Turkse tv-zenders via de Mr Zap-box

Tijdens de opening van het vernieuwde Turkse Consulaat op 4 november a.s. introduceert ENECO KabelTV & Telecom twee nieuwe Turkse televisiezenders: de muziekzender Viva en de filmzender Gala.

Viva is een televisiekanaal met allerlei soorten Turkse muziek, te vergelijken met MTV. Er worden clips vertoond van bekende Turkse artiesten als Tarkan, Müslüm Gürses en Mustafa Sandal. De filmzender Gala brengt Turkse films in de huiskamer, zoals Komedi 'Ekmek elden su golden' met Ilyas Salman, 'Carikli Milyoner' met Kemal Sunal en 'Eskiya'. Viva en Gala zijn 24 uur per dag te bekijken en te beluisteren.

De nieuwe zenders worden aangeboden via Mr Zap, een nieuw product van ENECO KabelTV & Telecom. Met een abonnement op Mr Zap kunnen kabelabonnees vanuit de huiskamer films bestellen, extra televisiezenders bekijken, muziek luisteren en spelletjes spelen. Naar verwachting worden op termijn via Mr Zap nog meer Turkse zenders aangeboden. Mr Zap is begin december verkrijgbaar in Dordrecht, Hellevoetsluis, Hoek van Holland, Ridderkerk, Rotterdam (inclusief Hoogvliet), Rozenburg, Spijkenisse, Vlaardingen en Zwijndrecht. Andere gemeenten in het verzorgingsgebied van ENECO KabelTV & Telecom volgen zo snel mogelijk.

Vanaf vrijdag 5 november kunnen bezoekers van het Turkse Consulaat aan de Westblaak te Rotterdam in de wachtruimte Viva en Gala bekijken. Ter gelegenheid van de opening van het Consulaat plaatst ENECO hier televisies met een Mr Zap-box, waarmee de zenders te bekijken zijn.

Klanten met vragen kunnen op werkdagen gratis bellen met de afdeling Service & Informatie: 0800-0603. Ook is vanaf 5 november op werkdagen een Turkse klantenservice-medewerker bereikbaar op telefoonnummer 010-2642770 voor het geven van informatie over Mr Zap in het Turks. Of men kan terecht op Internet: www.mrzap.nl