detailhandel Haaglanden wordt op toekomst voorbereid

Datum nieuwsfeit: 04-11-1999
MKB-Nederland

MKB Nieuws, bericht

01-11-1999
Detailhandel in Haaglanden wordt op toekomst voorbereid Uitbreiding van het aantal vierkante meters verkoop vloeroppervlak, ruimere winkelopenstellingstijden en de mogelijkheden van electronic commerce. Allemaal trends die direct invloed hebben op het economisch functioneren van een onderneming in de detailhandel.

Helaas zijn ondernemers zich niet altijd bewust van deze trends en reageren zij daardoor vaak te laat. Met alle nadelige gevolgen van dien voor de toekomst van deze bedrijven. MKB-Haaglanden start daarom een project dat ondernemers in de detailhandel moet informeren over nieuwe trends, hen bewust moet maken van de sterke en zwakke punten van het winkelgebied waarin of de winkelstraat waaraan zij gevestigd zijn en inzicht moet bieden in de onbenutte mogelijkheden van hun winkel of zaak. Dinsdagavond 26 oktober jl. vond de start plaats van dit project, dat Impuls Detailhandel´ is gedoopt. Het project is een samenwerkingsverband van MKB-Haaglanden, Kamer van Koophandel Haaglanden, MKB-Adviseurs en het Hoofd Bedrijfschap Detailhandel en een uitvloeisel van het speerpuntenbeleid van MKB-Nederland. Haaglanden is één van de speerpuntgebieden voor het regionale beleid van MKB-Nederland en krijgt zodoende extra aandacht. Tijdens twee voorlichtingsavonden krijgen ondernemers in zes geselecteerde winkelgebieden in de regio Haaglanden inzicht in detailhandelstrends en de mogelijkheden die deze trends bieden. Zowel voor het gehele winkelgebied als voor de individuele ondernemer is in een volgend stadium ondersteuning beschikbaar. Met het project wordt beoogd een betere detailhandelsstructuur in de regio Haaglanden te realiseren.