Politieberichten Groningen

Donderdag 4 november 1999

Dagelijkse berichten district Groningen/Haren

Slaande ruzie in de Siersteenlaan
De politie moest gisteravond optreden bij een slaande ruzie aan de Siersteenlaan tussen buurtbewoners. Daarbij raakte een 56-jarige man gewond aan zij hoofd. Hij zou met een stok zijn geslagen. Hij is voor nader onderzoek overgebracht naar het ziekenhuis. Vermoedelijk is de ruzie ontstaan door een vernieling van een fiets van een van de partijen waarbij over en weer beschuldigingen werden geuit, ook over zaken die in het verleden zouden hebben plaatsgevonden. De partijen zullen aangifte doen van mishandeling en vernieling.

Vrouw mishandeld en beroofd door jongens
Een 44-jarige vrouw uit Groningen is gisteravond mishandeld en beroofd van haar tas. De vrouw fietste op de Elzenlaan toen haar de weg min of meer werd versperd door vier onbekende jongens. Deze bedreigden haar met een mes en één van hen stompte haar in de maag. De vrouw kon direct daarna wegfietsen en bemerkte later dat haar tas uit de fietstas was weggenomen. Toen ze op zoek ging naar de jongens kwam ze die op de Zonnelaan weer tegen. Toen ze de jongens aansprak op de diefstal ontstond er een handgemeen, waarbij de vrouw onder meer in haar buik werd getrapt en in haar gezicht. De jongens maakten zich vervolgens uit de voeten. De vrouw is in verband met verwondingen in het gezicht voor onderzoek naar het ziekenhuis gegaan. De politie heeft in eerste instantie de daders niet kunnen traceren en stelt een nader onderzoek in. Eventuele getuigen worden gevraagd zich in verbinding te stellen met de politie tel 050-5995100.

Fietsendief door eigenaar betrapt
Een 24-jarige stadjer is gisteravond op de Grote Markt min of meer staande gehouden door een 21-jarige stadgenote die zag dat de man op haar fiets reed die kort daarvoor was gestolen in de Nieuwe Ebbingestraat. De gewaarschuwde politie heeft de man, die ter plaatse bleef staan, aangehouden en voor verhoor meegenomen naar het politiebureau. De man heeft vrijwillig afstand gedaan van de fiets. Hij is na verhoor weer op vrije voeten gesteld.

Man slaat met bijl op voorruit politieauto
Een 28-jarige man uit Groningen is gistermorgen aangehouden nadat hij op de Gelkingestraat een voorruit van een politieauto had stukgeslagen, waarbij de bijl vast bleef zitten. De politie was gewaarschuwd over het feit, dat deze man in de Gelkingestraat bezig was de gevel van het voormalig Jagershuis te vernielen met een bijl. Toen de politieauto verscheen richtte hij zijn woede op de voorruit. Tijdens zijn aanhouding verzette hij zich hevig en wilde nog in gevecht met de politiemensen. Hierbij werd een bril van één van de politieagenten compleet vernield. De man werd geboeid overgebracht naar het politiebureau. Hij is ingesloten op verdenking van poging tot doodslag c.q. zware mishandeling.

Vernieling schoolgebouw
De directie van het Alfa College aan de Dierenriemstraat heeft aangifte gedaan van vernieling van 23 ruiten. De totale schade bedraagt ongeveer 20.000 gulden. Vermoedelijk is de vernieling in het afgelopen weekend gebeurd. De politie stelt een nader onderzoek in.

Inlichtingen, afdeling voorlichting 050-5995010