Microsoft introduceert Works Suite 2000

Datum nieuwsfeit: 04-11-1999

Microsoft introduceert Works Suite 2000, de complete softwareoplossing voor thuis

Nieuwe Taken Starter helpt gebruikers snel en gemakkelijk applicaties te starten

Schiphol-Rijk/Brussel, 4 november 1999 - Microsoft introduceert Works Suite 2000, de nieuwste versie van de complete suite van productiviteitssoftware voor thuis. Works Suite 2000 is een geïntegreerd softwarepakket waarmee thuisgebruikers al hun projecten kunnen uitvoeren, uiteenlopend van het maken van werkstukken voor school en het bewerken van foto's tot het opzoeken van de snelste route naar het vakantieadres. Met de vernieuwde Taken Starter hebben gebruikers snel en gemakkelijk toegang tot de verschillende applicaties, waaronder Works 2000, Word 2000, Encarta Grote Wereldatlas 2000 Winkler Prins, Microsoft AutoRoute Express Europe 2000 en Picture It! 2000.

Met de Taken Starter kunnen gebruikers gemakkelijk reeds bestaande documenten opvragen of nieuwe projecten starten in de daartoe geëigende applicatie. De gebruiker geeft aan wat hij of zij wil doen en de Taken Starter start het betreffende programma, inclusief de sjablonen en wizards waarmee snel een begin gemaakt kan worden.

Works Suite 2000 omvat een brede reeks aan producten voor de gehele familie:

* Microsoft Works 2000 is een geïntegreerd pakket met een spreadsheet, een database, een agenda en een adressenboek;

* Microsoft Word 2000 is de meest gebruikte tekstverwerker voor het schrijven van brieven en andere documenten die eventueel direct op een website gezet kunnen worden;

* Microsoft Encarta Grote Wereldatlas 2000 Winkler Prins is een complete, Nederlandstalige multimedia-atlas met tekst, beeld, geluid en web-koppelingen;

* Microsoft AutoRoute Express Europe 2000 is een uitgebreide routeplanner voor geheel Europa, met gedetailleerde routebeschrijvingen en aanvullende informatie;

* Picture It! 2000 is een gemakkelijk te gebruiken fotobewerkingsprogramma waarmee thuisgebruikers bijvoorbeeld 'rode ogen' uit foto's kunnen verwijderen.

Systeemeisen
Om Microsoft Works Suite 2000 te kunnen draaien, dient een PC te voldoen aan de volgende minimumspecificaties: Microsoft Windows 95 of 98, 32 MB RAM geheugen, 605 MB - 1,75 GB vrije ruimte op de harddisk, 4X cdrom-speler, SuperVGA kleurenbeeldscherm, videokaart met 1 MB of meer geheugen, een muis of ander aanwijsapparaat. Voor Internettoegang zijn een modem (14.400 bps of hoger) en een Internetabonnement vereist.

Prijs en beschikbaarheid
De adviesprijs inclusief BTW voor Microsoft Works Suite 2000 bedraagt NLG 249,95/BEF 5199. Het product is leverbaar vanaf eind tweede week november. Alle genoemde producten zijn tevens los verkrijgbaar.

Microsoft
Microsoft (NASDAQ: MSFT) is opgericht in 1975 en is marktleider op het gebied van software voor privé- en zakelijk computergebruik. Het bedrijf levert een brede reeks aan producten en diensten die ontwikkeld zijn om mensen meer mogelijkheden te geven via goede software, waar, wanneer en ongeacht hoe zij willen .

Voor meer informatie:
Microsoft B.V., Michiel Gosens, Public Relations Manager, telefoon: +31 (0)20 - 500 12 74
Microsoft N.V., Els Stevens, Public Relations Manager, telefoon: +32 (0)2 - 704 33 22 of Monogram Communication Strategies (MCS) BV, Perlita Fränkel, telefoon: +31 (0)23 - 562 82 08.
Dit persbericht en andere persinformatie van Microsoft kunt u ook vinden op de Microsoft Benelux website op pagina
www.microsoft.com/benelux/press/.
Microsoft, Windows en Windows NT zijn hetzij gedeponeerde handelsmerken hetzij handelsmerken van Microsoft Corporation in de Verenigde Staten en/of andere landen. Alle andere merk- en productnamen zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van hun respectieve houders.

Noot voor redacties