Politiebericht Land van Cuijk

Datum nieuwsfeit: 04-11-1999

Donderdag 4 November

VERKEERSONGEVAL MET LETSEL

Op de Veerweg in Oeffelt is woensdagmiddag rond 16.00 uur een 12 jarige fietser uit Gennep gewond bij een aanrijding met een vrachtauto. Het slachtoffer is met hoofd en bekkenletsel overgebracht naar het Radboudziekenhuis in Nijmegen.

DIEFSTAL GESCHENKBONNEN

Een onbekende heeft woensdagmiddag kans gezien tijdens een onbewaakt ogenblik een aantal geschenkbonnen weg te halen in de biblotheek in Boxmeer. Terwijl personeel bezig was de bonnen te verwerken werden de bonnen van de balie weggehaald. De schade bedraagt enkele duizenden guldens.

BRAND IN CARAVAN

Donderdagmorgen rond 01.00 uur brak brand uit in een caravan op een camping aan de Hardweg in Linden. In de caravan sliepen op dat moment twee mensen die wakker werden van stank. Via een raam konden zij de caravan op tijd verlaten. De gewaarschuwde brandweer kon niet voorkomen dat de caravan en een auto die daarbij geparkeerd stond geheel uitbrandden. Een aantal caravans die vlakbij stonden liepen eveneens brandschade op. De slachtoffers, een 21 jarige vrouw en een 22 jarige man uit Nijmegen zijn voor onderzoek naar het ziekenhuis gebracht omdat zij rook hadden binnengekregen. De oorzaak van de brand ligt waarschijnlijk in kortsluiting.

ZAKKENROLLEN

Een inwoonster van Gassel is woensdagmiddag het slachtoffer geworden van een zakkenroller. In een supermarkt in Grave werd zij aangesproken door een vrouw met een kind. Toen zij bij de kassa kwam bleek haar portemonnee verdwenen te zijn. In de portemonnee zat ongeveer f. 100,- en persooonlijke papieren.

DIEFSTAL AUTO

In de nacht van woensdag op donderdag is in Mill een auto gestolen. De auto, een bedrijfsbus Mercedes, kenteken VF-PV-74, stond geparkeerd aan de Molenstraat.

CONTROLE SNELHEID

Tijdens een snelheidscontrole op de Kalkhofseweg in Haps is de snelheid van 159 passerende voertuigen gemeten. 24 bestuurders reden te hard waarvan de hoogst gemeten snelheid 76 km/u. bedroeg.