HP en HNC Retek scoren goed met datawarehouse detaillisten

Datum nieuwsfeit: 04-11-1999

BENCHMARK BEWIJST SNELHEID EN FLEXIBILITEIT
DATAWAREHOUSE-OPLOSSING VOOR DETAILLISTEN

Amstelveen, 4 november 1999 - Hewlett-Packard en HNC Retek hebben de benchmark-resultaten gepubliceerd van een gezamenlijke datawarehouse-oplossing voor de detail-handel. Deze ongekend snelle en flexibele oplossing oversteeg de doelen die op basis van levensechte parameters voor deze benchmark waren gesteld. Bedrijven in de detailhandel van elk formaat kunnen hiermee realistische analyses van verkoop- en voorraaddata uitvoeren en trends in het consumentengedrag volgen en voorspellen.

De tests waren gebaseerd op de volgende configuraties: HP V2500 32-weg Enterprise Server met 16 GB geheugen en het HP-UX 11 besturingssysteem, Oracle 8.1.5 en Retek Data Warehouse (RDW) 3.0, samen met de HP SureStore E Disk Array FC60 met een totaal van 3 TB ruwe opslagruimte en extra HP-servers. Dit leverde een oplossing op die grote volumes analytische en complexe data kan hanteren.

Het doel van de 'test-to-scale' prestatiebenchmark was aan te tonen dat het systeem voldoet aan de eisen van grote detaillisten met grote hoeveelheden zeer gecompliceerde data. Vooraf werden doelen bepaald op basis van taken zoals die in de dagelijkse praktijk met soortgelijke apparatuur worden uitgevoerd. Met HNC Retek software op de HP-infrastructuur werd in minder dan 64 minuten een realistische mix van 2935 rapporten van eindgebruikers verwerkt in een datawarehouse van 1 TB. Hiermee werd de gestelde limiet van vier uur ruim gehaald. Daarnaast moesten 4,2 miljoen transacties in maximaal vier uur worden geladen in het datawarehouse van 1 TB. Dit bleek minder dan 1,5 uur in beslag te nemen.

HNC Retek
HNC Retek, een afdeling van HNC Software, is toonaangevend leverancier van webgebaseerde detailhandelsoftware. De Retek Predictive Enterprise is een bewezen oplossing die de volledige NetPC-/Web-/Java-functionaliteit ondersteunt. De voorspellende oplossingen van HNC Retek verbeteren de besluitvorming en verhogen de efficiëntie in de hele toeleveringsketen. Zo kan de detaillist consumenten via alle detailhandelskanalen tevreden stellen. Meer informatie is te vinden op www.retek.com/estore. HNC Software
HNC Software is toonaangevend leverancier van complete Predictive Customer Relationship Management-oplossingen voor dienstverleners. De HNC-divisies zijn Financial Solutions, Retek Retail Solutions, Insurance Solutions, eHNC en Telecommunications Solutions. De suite Predictive Software Solutions van HNC biedt real-time inzicht in klantenrelaties op basis van data op transactieniveau, zodat consument-gerichte bedrijven hun relatie met individuele klanten beter kunnen onderhouden. Door klantengedrag precies te voorspellen kunnen organisaties initiatieven ontwikkelen om risico's te verkleinen, customer service te verbeteren, marketingprogramma's ontwikkelen om de winst te verhogen, het voorraadbeheer optimaliseren en frauduleuze klantentransacties ontdekken. Meer informatie is te vinden op www.hnc.com.

Informatie over Hewlett-Packard en het Y2K-programma is te vinden op: www.hp.nl.

Hewlett-Packard is een toonaangevende leverancier van oplossingen en services voor computing en imaging voor zakelijke en thuisgebruikers. De activiteiten van HP zijn gericht op het maximaal benutten van de mogelijkheden van Internet voor zijn gebruikers en de verspreiding van elektronische diensten. De computer-gerelateerde omzet over het jaar 1998 bedroeg wereldwijd 39,5 miljard dollar. HP is bezig met de oprichting van een aparte organisatie voor de productie van test-en-meetapparatuur, halfgeleiders, medische systemen en apparatuur voor chemische analyses. Deze activiteiten genereerden in 1998 een omzet van 7,6 miljard dollar.

Met 123.000 werknemers en een omzet van circa 47 miljard dollar in 1998 is het bedrijf één van de grootste computerleveranciers ter wereld. In Nederland heeft HP vijf vestigingen waar zo'n 3000 mensen werken. Over 1998 bedroeg de omzet van Hewlett-Packard Nederland B.V. circa 2 miljard gulden.

Noot voor redacties