YourNews distribueert Het Financieele Dagblad online

Datum nieuwsfeit: 04-11-1999

Rotterdam, 4 november 1999 --- Het Financieele Dagblad en YourNews zijn een overeenkomst aangegaan, waarbij YourNews het recht krijgt op de distributie van alle artikelen uit De Financieele Databank voor bedrijfsintranetten.

"Een uitstekende aanvulling op onze huidige portfolio, waartoe we ook ANP, Associated Press en MoneyView mogen rekenen", aldus Jan van Ottele, directeur van YourNews. "Op korte termijn hopen wij nog meer overeenkomsten met soortgelijke partners bekend te maken."

"De combinatie van ons financieel-economisch nieuws uit Het Financieele Dagblad en De Financieele Nieuwsdienst met de ContentSolutions van YourNews biedt ondernemingen de mogelijkheid om op een efficiënte en effectieve wijze op de hoogte te blijven van voor hen relevant nieuws", aldus Jelle Buizer, hoofd elektronische diensten van Het Financieele Dagblad. "We verwachten dan ook dat veel ondernemers hun medewerkers via intranet toegang gaan geven tot onze content."

De oorsprong van Het Financieele Dagblad B.V. ligt meer dan 200 jaar geleden. In de afgelopen 15 jaar is de betaalde oplage meer dan verdubbeld naar meer dan 55.000. De redactionele formule is de laatste jaren aanzienlijk verruimd met naast financieel-economische onderwerpen steeds meer aandacht voor politieke, maatschappelijke en culturele kwesties. Informatie over nationaal ondernemen en internationaal ondernemen vanuit het Nederlands perspectief krijgt veel aandacht. Daarnaast biedt Het Financieele Dagblad B.V. aanvullend gedrukte en elektronische producten, ook via het Internet. U leest alles over de krant en de overige informatievoorzieningen van Het Financieele Dagblad op de pagina's over het productenpakket. Via Internet is Het Financieele Dagblad bereikbaar via www.hfd.nl.

YourNews BV is een leverancier van content voor publieke websites en intranet. De content die YourNews haar klanten biedt is afkomstig van vooraanstaande nationale en internationale leveranciers, zoals het ANP, Associated Press en MoneyView On-Line. YourNews WebNews verzorgt nieuwsvoorzieningen op publiek toegankelijke websites van bekende Nederlandse portals en ISP's, zoals Chello, NOKNOK en Sonera Plaza. Middels YourNews ContentSolutions krijgen professionals in de zakelijke markt snel en eenvoudig toegang tot actuele informatie via het intranet. Bekende automatiseringsbedrijven zoals PinkRoccade en Origin International maken gebruik van deze diensten van YourNews. Meer informatie kunt u vinden op www.yournews.nl.

Noot voor redacties