Nederlandse scholieren met Mitsubishi naar Japan

Datum nieuwsfeit: 04-11-1999
Nederlandse scholieren met Mitsubishi naar Japan 4-11-99.

Hoofddorp, 4 november 1999 Mitsubishi Motors organiseert voor de vierde maal het YFU Mitsubishi Motors Dutch Scholarship Program. Doel van het programma is het onderlinge begrip tussen Japan en Nederland te bevorderen. Nederlandse scholieren in de leeftijd van 14 tot en met 18 jaar kunnen volgend jaar een onvergetelijke zomer beleven, want Mitsubishi Motors biedt in samenwerking met Youth for Understanding (YFU) drie Nederlandse scholieren een vijfweekse studiereis door Japan aan. Geïnteresseerden kunnen bij de dealer een deelnameformulier aanvragen. De studiereis is bedoeld om jongeren kennis te laten maken met de Japanse cultuur en zo onderling begrip tussen de landen te vergroten. Daarom verblijven de deelnemers tijdens hun bezoek ook bij een typisch Japanse familie. De scholieren maken met Mitsubishi tevens een rondreis waarbij ze het hoofdkantoor aandoen, een kijkje nemen in de fabriekshallen en een aantal historische steden. Het programma staat dit jaar uiteraard in het teken van de viering van de 400 jaar handelsrelatie tussen Nederland en Japan. Het is inmiddels de vierde keer dat Mitsubishi Motors de uitwisseling organiseert. De onderneming heeft in Nederland vaste voet gekregen door de samenwerking met Volvo in de NedCar fabriek in Limburg en ziet het uitwisselingsprogramma als de perfecte mogelijkheid om een tegenprestatie te leveren. Bovendien wil Mitsubishi hiermee uiting geven aan haar corporate citizenship. Het bedrijf ziet Nederland als tweede thuisland. Uit alle aanmeldingen selecteert YFU Benelux drie scholieren die een beurs van Mitsubishi Motors YFU krijgen. Hierbij zal één zoon of dochter van een NedCar medewerker zijn en twee leerlingen van het voortgezet onderwijs in Nederland. Gegadigden moeten volledig dagonderwijs volgen aan een school voor vbo, mbo, mavo, havo of vwo en geboren zijn tussen 1 september 1981 en 1 juli 1985. Om in aanmerking te komen, dienen de deelnameformulieren vóór 1 december 1999 binnen te zijn bij YFU.