Skodas Seal Rescue Car: 'rots in de branding'

Datum nieuwsfeit: 05-11-1999

Skodas Seal Rescue Car fungeert als rots in de branding

Lenie t Hart samen met Skoda op de bres voor zeehond Wie kent niet de zeehondencrèche in het Groningse Pieterbuuren? Dit opvangcentrum voor zeehonden wordt altijd in één adem genoemd met Lenie t Hart, de vrouw die zich al sinds mensenheugenis inzet voor de zeehonden in de Waddenzee. Onlangs overhandigde Skoda-importeur Pon Mobiel B.V. uit Leusden een speciale Skoda Felicia FUN aan Lenie t Hart om haar in haar werk te ondersteunen. Lenie 't Hart (r) ontvangt haar Felicia FUN Zomaar een dag uit het leven van Lenie t Hart, de Florence Nightingale voor de Nederlandse zeehonden. Lenie speurt de kust van de Waddenzee af, op zoek naar verdwaalde of zieke zeehonden.

Ja, daar ligt er eentje. Hulpeloos, verdwaasd. Ten dode opgeschreven? Zonder de zorg van Lenie en haar medewerkers had het beestje het waarschijnlijk niet gered. Maar gelukkig worden zijn overlevingskansen dankzij het zeehondenopvangcentrum in Pieterbuuren aanzienlijk vergroot. En dat dat goed werk is, staat als een paal boven water.

Die mening is ook Skoda toegedaan. Skoda-importeur Pon Mobiel B.V. vindt dat de passie en toewijding van Lenie t Hart alle lof verdienen en besloot onlangs om haar met een speciale Felicia FUN in haar werkzaamheden te ondersteunen. Lenie t Hart: "Deze Skoda is echt precies wat ik nodig heb. Ik gebruik m als werkauto, in de meest letterlijke zin van het woord. Wanneer ik op het strand een zeehond zie die hulp nodig heeft, kan ik hem meteen in de bak van de auto leggen. De Felicia FUN ontwikkelt behoorlijk wat snelheid, en dat moet ook, want wij willen het dier zo snel mogelijk in onze crèche hebben, zodat wij het de verzorging kunnen geven die het nodig heeft." Ook is de Felicia die toepasselijk Seal Rescue Car werd gedoopt - voorzien van een trekhaak om een aanhanger mee te kunnen nemen om enkele grotere zeehonden in te vervoeren.

Lenie t Hart en Skoda herkennen elkaars karaktereigenschappen. Zelfverzekerd en toegewijd. Gecombineerd met een gezonde dosis nuchterheid. De Felicia FUN die Skoda ter beschikking stelt, is in een opvallende gele kleur gespoten. Hij is bovendien voorzien van een speciale striping met het logo van de zeehondencrèche Pieterbuuren en het opschrift Seal Rescue Car. Een zeer in het oog springende verschijning dus. Lenie t Hart: "Omdat de auto zo opvalt, kan hij ook heel goed ingezet worden als promotie-auto. Een veelzijdig voertuig, daar zullen wij heel veel plezier van hebben. En dat komt de zeehonden alleen maar ten goede. De Skoda Felicia FUN is voor ons echt een rots in de branding."

Leusden, 5 november 1999

Voor meer informatie: Pon Mobiel B.V., tel.nr.: 033 - 4949170.