Introductie van Siemens installatiemateriaal via Vihamij

AD ET 199908.025

Den Haag, vrijdag 5 november 1999

Introductie van Siemens installatiemateriaal via Vihamij

De heer Johan Schoot Uiterkamp verantwoordelijk voor de productgroep Elektrotechniek bij de Technische groothandel Vihamij B.V. heeft onlangs symbolisch de eerste Siemens wandcontactdoos in ontvangst genomen van de heer Theo Kok van Siemens Nederland. Samen met de heer Rolf Westerheide, internationaal exportmanager van Siemens voor deze producten en de heer Fred Dijkshoorn, hoofd productmanagement Industriële Serieproducten van Siemens Nederland gaven zij hiermee het startsein voor de verkoop van het Siemens Delta installatiemateriaal via de 47 verkooppunten van Vihamij op de Nederlandse markt.

Siemens is in Nederland bijzonder succesvol met het Instabus EIB-materiaal voor gebouwensysteemtechniek. Hierbij staat EIB voor Europese Installatie Bus. Het complete Siemens-programma hiervoor is gebaseerd op de standaard voor het EIB-protocol ten behoeve van de data-overdracht. Ook de uitvoering van de apparatuur voldoet volledig aan de voorschriften van de EIB. Het leveringspakket van het Instabus EIB-materiaal in Nederland is nu uitgebreid met het Delta-programma schakelaars en wandcontactdozen voor lichtinstallaties, dat Vihamij op voorraad gaat houden.

Siemens is als leverancier van het Delta-installatiemateriaal in de ons omringende landen al langer prominent aanwezig. De Siemens fabriek in Regensburg is met Delta toonaangevend door een volledig programma installatiemateriaal voor de Europese markt. Dit spectrum omvat alle typen lichtschakelaars en wandcontactdozen, van een eenvoudige strakke snit tot uiterst modern gestyleerd. Het materiaal wordt geleverd in diverse kleurstellingen, van ivoor tot zilver-gematteerd. Specialiteiten zijn de uitvoeringen in hout, zoals licht eiken, donker eiken en het heel stijlvolle ahorn rood. De apparatuur is uiterst functioneel en ergonomisch uitgevoerd, zowel voor de installateur als voor de uiteindelijke gebruiker. Gezien de toename van de hoeveelheid installatiemateriaal in woningen, kantoren en de utiliteit is veel aandacht geschonken aan de veilige, eenvoudige en doeltreffende bediening door personen van alle leeftijdsgroepen.

Geheel nieuw in het Siemens leveringsprogramma is de serie Delta Ambiente, ontworpen door de Italiaanse vormgever Giorgetto Giugiaro. Siemens heeft deze nieuwe lijn producten in nauwe samenwerking met het Europese design-instituut GIUGIARO ontwikkeld. De studio's van dit instituut zijn toonaangevend door de baanbrekende vooruitgang op het gebied van industriële vormgeving. De productlijn Delta Ambiente is met name succesvol in kantoren en de utiliteit, waar men met gevoel voor goede smaak en gepaste luxe klanten, zakenrelaties en het publiek ontvangt. Delta Ambiente is geheel afgestemd op de multifunctionele werkomgeving van het moderne gebouwenlandschap, zoals dat ook in Nederland inmiddels op duizenden plaatsen een bijdrage levert aan een prettig werkklimaat.

Siemens levert het Delta installatiemateriaal in Nederland via de 47 verkooppunten van Vihamij. De heer Johan Schoot Uiterkamp van Vihamij toonde zich uitermate verheugd over de mogelijkheden, die het Siemens leveringsprogramma van installatiemateriaal biedt. Vihamij profileert zich op de Nederlandse markt als groothandel voor de totale installatiebranche. De distributiekanalen van Vihamij lenen zich uitstekend voor de levering van dit veelzijdige product, dat in een aantal varianten voor specifieke toepassingen leverbaar is. De hoogwaardige uitvoering in combinatie met de ergonomische vormgeving en het moderne design is een belangrijke factor om het Delta installatiemateriaal ook voor de Nederlandse markt toegankelijk te maken. De heer Westerheide van Siemens Regensburg benadrukte hierbij de ontwikkeling van nieuwe producten voor de Europese markt, waar ook in Nederland veel vraag naar is.

Noot voor redacties