FNV Bondgenoten: geen gedwongen ontslagen Laurus

expostbus51

FNV BONDGENOTEN

FNV Bondgenoten: geen gedwongen ontslagen Laurus

De aankoop door supermarktconcern Laurus (Super De Boer, Edah, Konmar) van de Groenwoudt Groep (Groenwoudt, Lekker en Laag en Nieuwe Weme) mag niet leiden tot gedwongen ontslagen, vindt FNV Bondgenoten.

Bestuurder Ron Peters : 'Laurus doet tot nu toe nog geheimzinnig over het aantal banen, dat eventueel moet verdwijnen. Er is al wel aangekondigd, dat er mogelijk banen moeten afvloeien. Maar of het nu om tientallen of honderden gaat is niet bekend.' De bond wil snel duidelijkheid van Laurus. Vandaag krijgen de bonden een toelichting op het kantoor van Groenwoudt in Renswoude.

Laurus komt door de koop van de Groenwoudt Groep op een marktaandeel van ongeveer 27 procent. Ahold heeft 30 procent van de Nederlandse supermarkten in handen. Peters: 'Het lijkt erop dat de slag der titanen is losgebarsten: wie wordt de grootste, Ahold of Laurus? Wij zijn meer benieuwd naar de vraag wie de 'beste' wordt. En dan bedoelen we natuurlijk 'de beste voor de werknemers'.'

Bij de supermarktdivisie van Groenwoudt werken ongeveer achtduizend mensen.

Meer informatie :
Ron Peters, bestuurder FNV Bondgenoten,