ABN AMRO breidt belang in Banca di Roma uit tot 9,653%

Datum nieuwsfeit: 05-11-1999

ABN AMRO Bank N.V.
Public Relations (AA 1130)
Foppingadreef 22
1102 BS Amsterdam Zuidoost
The Netherlands
Tel. +31 (0)20 628 89 00
Fax. +31 (0)20 629 54 86
4 november 1999

ABN AMRO BREIDT BELANG IN BANCA DI ROMA UIT TOT 9,653%

ABN AMRO heeft door middel van een blocktrade (een grotere transactie met één aandeelhouder) 0,89% van de aandelen Banca di Roma overgenomen van Banca Unione di Credito. In totaal heeft ABN AMRO 47.903.255 aandelen gekocht voor een gezamenlijke prijs van ITL 129,7 mrd (EUR 67 mn). Samen met het in maart 1999 genomen belang van 8,763% in Banca di Roma beschikt ABN AMRO thans over 9,653% van de aandelen van de Italiaanse bank. De thans verworven 0,89% blijven buiten het aandeelhouderspact.

De aankoop is geschied in overleg met de andere leden van het aandeelhouderspact (Ente Cassa di Risparmio en TORO) en past binnen de uitstekende samenwerking met het management van Banca di Roma. Door deze transactie krijgen ABN AMRO en TORO ieder een belang van gelijke omvang in Banca di Roma.

Perscontacten:
Drs. J.A.J. Prast

Aan deze informatie kunnen geen rechten worden ontleend