Politiebericht Den Bosch

Datum nieuwsfeit: 05-11-1999

Vrijdag 5 November

GEWAPENDE OVERVAL TANKSTATION ('s-Hertogenbosch)

Donderdagavond heeft een nog onbekende man een benzinepompstation aan de Aartshertogenlaan in 's-Hertogenbosch overvallen. De man liep omstreeks 18.30 uur het tankstation binnen, trok een vuurwapen en dwong de pomphouder het kasgeld af te geven. Nadat hij het geld had ontvangen is de dader te voet naar buiten gelopen. Het is niet bekend waar hij heen is gelopen. De verdachte wordt omschreven als een blanke man met een lengte van ongeveer 1.80 meter met een normaal postuur, een ongeschoren gelaat, donker bruin haar. Hij droeg ten tijde van de overval een fel rood gekleurde wollen muts, een blauwe spijkerbroek en een donkerkleurige jas tot net over de heup. Getuigen die rond het genoemde tijdstip op of in de omgeving van de Aartshertogenlaan een persoon hebben gezien die aan het signalement voldoet worden dringend verzocht zich in verbinding te stellen met de politie in het district den Bosch. Tel. 073-6991699

ONVERZEKERD (Drunen)

Donderdagavond werd op de vluchtstrook langs de Rijksweg A59 onder Drunen een onbeheerde personenauto aangetroffen. Bij het natrekken van het kenteken bleek de auto niet verzekerd te zijn waarna contact is opgenomen met de tenaamgestelde, een 55 jarige vrouw uit Drunen. Deze verklaarde bekend te zijn met het feit dat de auto onverzekerd was. De autoverzekering zou door de verzekeringmaatschappij na een aanrijding in september 1998 eenzijdig zijn opgezegd. De auto is door de politie in beslag genomen.

VECHTEN OP STRAAT ('s-Hertogenbosch)

De politie heeft donderdagavond op de Visstraat twee mannen van 23 en 18 jaar oud opgepakt omdat zij op straat met elkaar aan het vechten waren. Na hun verhoor op het politiebureau zijn beiden, met een bekeuring op zak terzake het vechten op straat, weer in vrijheid gesteld.

BROMFIETSER GEWOND ('s-Hertogenbosch)

Een 21-jarige bromfietsbestuurder uit Haaren is donderdagavond op de Margarethalaan in 's-Hertogenbosch gewond geraakt. Hij is door nog onbekende oorzaak ten val gekomen en liep zodanig hoofdletsel op dat hij moest worden opgenomen in het ziekenhuis.

NEGEN BEKEURINGEN IN BINNENSTAD ('s-Hertogenbosch)

Door medewerkers van de dienst Stadstoezicht van de gemeente 's-Hertogenbosch is gisterenavond extra toezicht gehouden in de Bossche binnenstraat (koopavond). Er zijn negen bekeuringen uitgeschreven. Twee junks zaten te gebruiken in een trappenhuis aan de Orthenstraat Voor het gebruiken van alcoholhoudende drank op straat zijn ook twee mannen bekeurd Voor het rijden door het voetgangersgebied zijn vijf bromfietsers op de bon gegaan. Een van hen bleek bovendien nog geen 16 jaar te zijn.

OVERLAST (Engelen)

De politie is gisteravond opgetreden tegen een aantal voor overlast zorgende personen in de Schoolstraat in Engelen. Agenten gingen na een melding poolshoogte nemen en troffen vijf voertuigen met een 10-tal personen aan waarvan er een aantal aan het bier drinken waren. Bij het noteren van de kentekens van de auto's trachtte een jongen uit Engelen dat te verhinderen door voor de kentekenplaat van de auto te gaan staan. Hij werd daarop door de politie opzij gezet. Vervolgens kwam een 22-jarige in Bokhoven woonachtige man bij de politiemensen staan. Hij zette een fles bier aan de mond en kreeg daarvoor onmiddellijk een proces-verbaal aan de broek. Datzelfde gold voor een 32-jarige man uit Engelen die op dat moment ook bier aan het drinken was. Beiden kunnen rekenen op een geldboete van f. 80,00. Nadat van de groep gevorderd was zich te verwijderen keerde de rust in de Schoolstraat terug.

BEDRIJFSINBRAAK (Drunen)

Afgelopen nacht is er ingebroken in een bedrijf aan de Thomas Edisonweg in Drunen. Nadat men een ruit had vernield is men binnen gedrongen waarna men de kantoorruimtes doorzicht. Of en wat er naast een geldkist met inhoud en een sigarendoos met buitenlandse valuta nog meer is ontvreemd, is niet bekend.