Politiebericht Land van Cuijk

Datum nieuwsfeit: 05-11-1999

Vrijdag 5 November

AUTO ONTVREEMD

Donderdagmorgen is op een parkeerterrein aan de Grotestraat in Cuijk een groene Audi 80 gestolen, kenteken FB-FT-14. Waarde niet bekend. Een inwoonster van Vierlingsbeek kreeg vanmorgen van de politie te horen dat haar auto was teruggevonden in het Limburgse Horst. Van het voertuig ontbraken alle wielen. De vrouw had de auto nog niet gemist. Het voertuig, een Volkswagen Golf, was afgelopen nacht gestolen op de Prins van Oranjestraat in Vierlingsbeek.

WONIGNINBRAAK

Bij een inbraak in een woning aan de Wegedoorn in Cuijk is een bedrag van enkele honderden guldens buitgemaakt. Tevens nam de dader een horloge en een camcorder mee. De inbraak werd donderdagavond gepleegd. De dader kwam binnen na het vernielen van een raam.

GEREEDSCHAPPEN WEG

In de nacht van donderdag op vrijdag is ingebroken in een bedrijfsbus die geparkeerd stond aan de Klaroenstraat in Sint Hubert. Uit de bus werden diverse electrische gereedschappen gestolen met een waarde van enkele du izenden guldens.

BROMFIETS GESTOLEN

Uit een fietsenstalling aan de Parallelweg in Cuijk verdween donderdagavond een paarse bromfiets. Het betrof een Peugeot Buxy ter waarde van f.4.500,--.

JONGEN AANGEHOUDEN VOOR DIEFSTAL PORTEMONNEE

De politie heeft vanmorgen een 15-jarige jongen uit Merselo aangehouden. De jongen heeft bekend op 28 oktober op de Derpshei in Overloon betrokken te zijn geweest bij de diefstal van een portemonnee. Op de avond van die dag belde de jongen met een vriend aan bij een bejaarde man om zogenaamd geld te wisselen. Eerder op de avond was het tweetal al aan de deur geweest om een lot te verkopen. Tijdens het wisselen griste een van de jongens de portemonee met enkele honderden guldens uit de handen van de man. Het tweetal nam daarop de benen. De politie verwacht volgende week een tweede aanhouding te doen.