Glasbakken raken steeds voller

Datum nieuwsfeit: 05-11-1999

Glasbaks raakt steeds voller

vrijdag 05 november 1999, pdc

Er wordt steeds meer glas ingezameld in Nederland. In 1998 was dat al 385.000 ton, dit is 84% van al het eenmalig glas (glas waar geen statiegeld op zit). Volgens de laatste meting in 1996 was dat nog maar 81 procent. Gemeenten en de overheid hebben afgesproken dat in 2001 90% van al het eenmalig glas in de glasbak terecht komt.

Al dit glas komt niet alleen van de consument vandaan, ook van horeca, het bedrijfsleven en de industrie wordt verwacht dat zij het glas apart inzamelen.

Het glas dat nog niet ingezameld wordt leverde in 1998 74.000 ton glas bij het vuilnis op. De Stichting Promotie glasbak roept daarom alle Nederlanders op ook de laatste potjes en flessen, die nu nog in de vuilnisbak verdwijnen, in de glasbak te gooien.

bron: Stichting Promotie Glasbak

meer over glas (afval)