Emissie financieringsprefs Rabobank groot succes

Rabobank Nederland

EMISSIE FINANCIERINGSPREFS RABOBANK GROOT SUCCES
5 november 1999

In verband met de sterke vraag van Europese particuliere beleggers heeft Rabobank Capital Funding Trust besloten haar emissie van preferred securities te verhogen van EUR 300 miljoen tot EUR 650 miljoen. De dividendcoupon van de preferred securities is vastgesteld op 7,00%. De emissie is één van de grootste in zijn soort in Europa.

De opbrengst van EUR 650 miljoen geldt als Tier 1, of kernvermogen voor de Rabobank Groep. De preferred securities worden uitgegeven door haar Amerikaanse dochtermaatschappij Rabobank Capital Funding Trust. In totaal zullen 26 miljoen stukken worden uitgegeven tegen een uitgifte koers van EUR 25. Gezien de grote belangstelling is de inschrijving vervroegd gesloten op 5 november 1999 om 12.00 uur. De stukken zijn voornamelijk in Europa geplaatst, met name in Nederland, Zwitserland, Spanje, Luxemburg en Duitsland. Circa 90% van de stukken is bij particuliere beleggers geplaatst.

De Rabobank behoudt zich het recht voor om de emissie te vergroten. Toewijzing van de stukken zal naar verwachting plaatsvinden op 16 november. De stortingsdatum is vastgesteld op 24 november, onvoorziene omstandigheden voorbehouden.

Merrill Lynch International en Warburg Dillon Read, onderdeel van UBS AG begeleiden de transactie als leadmanager.

Rabobankorganisatie Rabobank Nederland Externe Communicatie Telefoon (030) 216 2822/216 2460 Telefax (030) 216 1916