Landelijke toerendag Nederlandse Ski Vereniging

Datum nieuwsfeit: 07-11-1999

NEDERLANDSE SKI VERENIGING

Toerendag 7 november 1999

Op 7 november 1999 wordt, zoals gewoonlijk op de eerste zondag in november, de landelijke toerendag georganiseerd. Op deze dag wordt allerlei informatie verschaft over toerskiën en telemarken. De toerendag begint om 13.00 uur en is om ongeveer 16.30 uur afgelopen.

U kunt kijken naar een video of een diapresentatie over toerskiën, of u laten voorlichten bij een van de vele buitensportzaken. Ook kunt u informatie opdoen over skitochten en u inschrijven voor een leuke toer. Tenslotte is er natuurlijk gelegenheid tot gezellig napraten aan de bar.

Er worden twee diavoorstellingen gepresenteerd. Een serie richt zich speciaal op degenen die nog niet eerder hebben getoerd en wel eens willen weten wat het toerskiën precies inhoudt. De andere serie gaat over het maken van alpinetochten op telemarkskis, over skitoeren in de binnenlanden van Spanje en over toerskiën in het alpine-hart van Zwitserland, het Berner Oberland.

Verschillende buitensportzaken hebben hun materialen uitgestald en geven met genoegen informatie en uitleg over toerskimateriaal, kleding en alpinespullen.

De tochten en cursussen uit het programma Skitoeren 2000 vormen een andere belangrijke bron van informatie. Over alle mogelijkheden is informatie beschikbaar. Oud-deelnemers, coördinatoren, de organisatoren van de toerendag en de mensen die voor de NSkiV en de NKBV het toerskiën organiseren, vertellen allemaal graag over de mogelijkheden die in Skitoeren 2000 worden geboden. Verder adviseren zij over individuele mogelijkheden of laten ze informatie zien over specifieke gebieden middels kaarten, gidsjes, tochtbeschrijvingen, fotoboeken of reisverslagen. Wanneer u direct enthousiast bent geworden, kunt u zich aanmelden bij de inschrijfbalie.

In het sport- en zalencentrum de Vaart is voldoende plaats voor alle belangstellenden.

Vanuit station Woerden zijn er treintaxis naar Linschoten. Per auto of fiets volgt u bij Linschoten de wegwijzers naar de Skitoerendag.

Het adres is:
Sport- en Zalencentrum de Vaart
J. Barneveldstraat 24
Linschoten
Telefoon: 0348-418201.

Voor meer informatie kunt u bellen met het secretariaat van de Skitoerencommissie, telefoon: 070-3101145 Vorige

de europeesche Official partner NEDERLANDSE SKI VERENIGING