Apple Nederland richt Mac Software Centers op

Apple Benelux

Think different.

Lokale Marketingactiviteiten Update 05/1999

Apple Nederland slaat de handen in elkaar met boekhandelaars enApple dealers voor de oprichting van Mac Software Centers

Nederland heeft voortaan zijn eigen Mac Software Centers. Deze Mac Software Centers zijn herkenbaar aan het Mac OS-logo. Programmatuur die beschikbaar is voor het Macintosh platform, krijgt overigens eveneens Mac OS-logo op de verpakking. De Mac Software Centers in Nederland zijn ondergebracht bij boekhandelaars en bestaande Apple dealers. Dit initiatief sluit nauw aan bij de hernieuwde belangstelling voor het Macintosh platform en het groeiend software-aanbod voor de Macintosh. Het programma loopt simultaan in alle landen en is een wereldwijde aktie van Apple Computer om Mac gebruikers en mensen die overwegen om zich een Macintosh computer aan te schaffen een beter overzicht te bieden van het software-aanbod voor het Macintosh platform.

De aangesloten verkooppunten bieden hun klanten minstens vijftig software-titels, waarvan de helft minstens in de Software Top 50 voor de Macintosh genoteerd staat. Het gaat in hoofdzaak om de meest gevraagde en meest verkochte software-titels, die vaak ook draaien onder Windows. Deze Software Top 50 omvat een breed gamma spelletjes voor kinderen en volwassenen, educatieve software, tekstverwerkingsprogramma's, spreadheets en andere zakelijke toepassingen, evenals grafische programma's.

Apple zal de Software Top 50 voortdurend actualiseren en aanpassen aan de nieuwe markttendenzen. Sinds de iMac introductie vorig jaar zijn reeds meer dan 1.500 nieuwe softwaretitels op de markt gebracht. Naast het grotere aanbod en een duidelijker verkoopkanaal, zullen gebruikers nu ook sneller hun weg vinden tot het software-aanbod voor de Macintosh. U vindt een overzicht van de Mac Software Centers in Nederland via de website van Apple Computer Benelux op www.apple.com/nl/macswcenter

Websites van Apple:
Voor informatie over Apple Computer: www.apple.com
Voor informatie over Apple Computer Benelux: www.apple.com/nl
Voor persberichten, achtergrondmateriaal en contactinformatie:
www.apple.com/pr

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Margriet Schouten
Public Relations Manager Benelux Region
Apple Computer Benelux b.v.
Kosterijland 42, 3981 AJ Bunnik, Nederland
Tel.:+31 (0)30 - 659 39 62
Fax: +31 (0)30 - 659 38 52
E-mail: (schouten1@euro.apple.com)

Steven Van den Eynde
Outsource, Marketing & Communications
Steenweg naar Alsemberg 912, B-1654 Huizingen, België
Tel: +32 (0)2-361-31-20
Fax: + 32 (0)2-361-03-28
E-mail: (steven.van.den.eynde@outsource.be)

Copyright 1999 Apple Computer, Inc. Alle rechten voorbehouden.