Optredens bewindspersonen Binnenlandse Zaken en Koninkrijk

maandag 8 november
14.00 uur:
Installatie Forum Democratische Ontwikkeling
Dit Forum heeft tot doel het debat over, het onderzoek naar, en activiteiten ten behoeve van het 'onderhoud' en de verdieping van de democratie te bevorderen.
Plaats: Perscentrum Nieuwspoort, zaal Wandelganger I, Lange Poten 10, Den Haag

dinsdag 9 november
13.30 uur:
Eerste Kamer: behandeling wetsvoorstel lokale lastenverlichting

woensdag 10 november
15.30 uur:
Tweede Kamer: algemeen overleg vaste commissie Justitie en BZK in de Tweede Kamer over het rapport evaluatie opsporingsmethoden (Commissie-Kalsbeek)

16.00 uur:
Uitreiking Nederlandse Kwaliteitsprijs en Kwaliteitsonderscheiding In het kader van de Europese Kwaliteitsweek reikt minister Peper deze prijs uit aan de beste profit/non-profitorganisatie (v.w.b. kwaliteit bedrijfsvoering).
Plaats: Erasmus Expo & Congres Centrum, Burgemeester Oudlaan 50, Rotterdam

donderdag 11 november
13.30 uur:
Minister Peper houdt een inleiding op het lustrumsymposium 'Internationalisering en stedelijke cultuur' ter gelegenheid van het 15-jarig bestaan van het Forum voor Stedelijke Vernieuwing. Thema van de inleiding is 'de stad als sociologische entiteit'. Plaats: Beurs van Berlage, Beursplein 1 te Amsterdam.

19.30 uur:
Plenair debat over Ceteco-affaire Zuid-Holland

Staatssecretaris drs. G.M. de Vries
Dinsdag 9 november
14.00 uur: Tweede Kamer (vragenuurtje), beantwoording Kamervragen over de Nederlandse houding ten opzichte van de nieuw te vormen regering van de Nederlandse Antillen.

17.00 uur: bijwonen Europese ontmoetingsborrel, georganiseerd door de Vertegenwoordiging in Nederland van de Europese Commissie. Om 18.00 uur zal de secretaris-generaal van de EU, de heer mr. C. Trojan, een lezing houden.
Plaats: Korte Vijverberg 5, Den Haag.

Woensdag 10 november
15.00 uur: toespraak op de jaarlijkse ontmoetingsdag van de stichting ABC-Advies. Binnen deze stichting werken adviseurs die hun diensten kosteloos aan de Nederlandse Antillen en Aruba verlenen. Plaats: vergaderzaal Eerste Kamer, Binnenhof 21-23, Den Haag.

Donderdag 11 november
11.15 uur: Tweede Kamer, algemeen overleg, samen met minister Borst (VWS), over spoedeisende medische hulpverlening bij rampen en ongevallen.

Minister voor Grote Steden- en Integratiebeleid, mr. R.H.L.M. van Boxtel
maandag 8 november t/m woensdag10 november:
Werkbezoek aan Londen en Birmingham in het kader van het Grote Stedenbeleid. Het programma zal op maandagmiddag om 12.00 uur aanvangen met een bespreking met de Britse vice-premier John Prescott.
De ambassade zal Nederlandse correspondenten in Londen uitnodigen voor een informele persontmoeting op dinsdag 9 november rond 18.00 uur. Plaats: Stakis St. Erminshotel, 2 Caxtonstreet, London SW1HOQW

Nadere inlichtingen bij persvoorlichting BZK, telefoon 070-302 1414. Buiten kantooruren is altijd een voorlichter bereikbaar via de meldkamer van het ministerie, telefoon 070-302 6060. Met ingang van 15 november wijzigen de telefoonnummers van BZK. Het algemene toegangsnummer wordt: 070-426 6426. Het centrale nummer van persvoorlichting wordt:
070-426 8888.

05 nov 99 13:54