Persberichten stad Groningen

Maandag 8 november 1999

Dagelijkse persberichten district Groningen/Haren

Autokraker aangehouden
Op een parkeerplaats tussen de Semarangstraat en de Soerabajastraat in Groningen heeft de politie vannacht een 19-jarige man uit Groningen aangehouden. De man wordt ervan verdacht te hebben ingebroken in een geparkeerde auto. Getuigen meldden telefonisch bij de politie dat de man zich verdacht ophield bij een aantal auto's en gaven een signalement door. In de directe nabijheid van de man werd door politiemensen een opengebroken auto aangetroffen. Hij bleek in het bezit te zijn van enkele inbrekersgereedschappen. Uit de auto werd niets weggenomen. De verdachte is ingesloten. De politie stelt een nader onderzoek.

Haren: Inbreker aangehouden
De politie heeft aan de Rijksstraatweg in Haren gisteravond een 37-jarige man uit het Duitse Stuhr aangehouden. De man probeerde in te breken in een slijterij. Omwonende zagen en hoorden de man en waarschuwden de politie. Bij de komst van de politie was de verdachte nog aanwezig. Hij bleek in het bezit van een schroevendraaier en bekende direct dat hij had geprobeerd de deur van de slijterij open te breken. De man is ingesloten voor nader onderzoek en verhoor.

Gewonde bij verkeersongeval
Bij een verkeersongeval op de Weg der Verenigde Naties in Groningen is gistermiddag een 20-jarige vrouw gewond geraakt. De vrouw reed op een motorfiets en had te laat in de gaten dat een voor haar rijdende auto, bestuurd door een 27-jarige vrouw uit Groningen, remde. De motorrijdster botste tegen de auto aan en kwam samen met haar passagier, een 19-jarige man uit Groningen, te vallen. De passagier liep geen letsel op. De bestuurster van de motorfiets daarentegen is met schouderletsel overgebracht naar een ziekenhuis. De motorfiets is door een bergingsbedrijf afgevoerd.

Man mishandeld in discotheek
Een 26-jarige man uit de gemeente Slochteren heeft gisteren bij de politie aangifte gedaan van zware mishandeling. De man bevond zich in de nacht van zaterdag op zondag in een discotheek in de Poelestraat. Toen hij naar het toilet wilde gaan moest hij langs een aantal mensen op de dansvloer lopen. Bij het passeren is hij volgens zijn zeggen door vier mannen in elkaar geslagen. De man heeft zich gisteren onder doktersbehandeling moeten stellen. Hij liep diverse verwondingen op aan zijn hoofd. De politie stelt een onderzoek in naar de toedracht van de mishandeling.

Man aangehouden wegens vuurwapenbezit
In een woning aan de Eikenlaan in Groningen heeft de politie gisteravond een 25-jarige man uit de stad aangehouden. Nadat de 18-jarige vriendin van de man bij de politie geklaagd had over bedreiging met een vuurwapen, troffen politiemensen in de woning van de verdachte inderdaad een geladen vuurwapen aan. Het pistool is in beslag genomen. De verdachte is ingesloten voor nader onderzoek en verhoor.

Identiteit onbekende vrouw bekend
De identiteit van de vrouw die zaterdag middag werd gevonden in een vijver langs de Grachtstraat in Groningen is na politieonderzoek bekend geworden. Het slachtoffer, dat nog steeds in het ziekenhuis ligt, is een 27-jarige vrouw uit de gemeente Eemsmond. Ze is vermoedelijk onder invloed van een combinatie van verschillende harddrugs in de war geraakt en naar alle waarschijnlijkheid zelf in het water gelopen. Haar toestand is bevredigend. Hoelang ze nog in het ziekenhuis moet blijven is niet bekend.

Man steelt ring
Een 31-jarige man uit Groningen is gistermiddag door de politie aangehouden in het Noorderplantsoen in Groningen. De man wordt ervan verdacht een gouden zegelring ring te hebben gestolen van een 29-jarige man uit de stad. Die wilde de ring ruilen voor geld of harddrugs. Toen de verdachte de ring kreeg overhandigd om de waarde daarvan te bekijken weigerde hij het sieraad terug te geven. De eigenaar meldde zich vervolgens bij de politie die de verdachte aantrof in het bezit van de ring. Na verhoor is hij heengezonden. Hij bekende. De ring is door de politie in beslag genomen. Naar de herkomst ervan wordt nader onderzoek gedaan omdat de 29-jarige eigenaar van de ring daarover geen aannemelijke verklaring kon geven.

Dronken man aangehouden
In de Oude Kijk in 't Jatstraat heeft de politie gistermorgen een 25-jarige man uit Sappemeer aangehouden wegens openbare dronkenschap. De man lag in beschonken toestand en mogelijk ook onder invloed van drugs op straat en was aanvankelijk in gezelschap van een vriend de surveillerende politie ervan verzekerde ervoor te zullen zorgen dat de dronken man heelhuids thuis zou komen. Enige tijd later bleek de man nog op straat te liggen. De vriend was niet meer bij hem aanwezig. Omdat de man niet op zijn benen kon staan is hij naar het politiebureau gebracht. Toen hij enigszins was bijgekomen is hij alsnog zelf naar huis gegaan.

Voor nadere informatie: afdeling voorlichting, telefoon 0 50 - 5 995 010