Nieuwsbank

Schrijft, screent en verspreidt persberichten voor journalistiek, search en social media. Hét startpunt om uw nieuws wereldkundig te maken. Ook voor follow-ups, pitches en korte videoproducties.

Palm Computing breidt haar service-aanbod uit

Datum nieuwsfeit: 08-11-1999
Vindplaats van dit bericht
Bron: Razende Robot Reporter
Zoek soortgelijke berichten
Persbericht 3Com Benelux

Palm Computing versterkt service-aanbod voor grootschalige inzet handheld-PC's in enterprise omgeving

Nieuwe programma's voor veilig gebruik van bedrijfskritische applicaties met nieuwe Palm HotSync® Server, Palm Ethernet Cradle en alle Palm organizers

Maarssen / Brussel, 26 oktober 1999 Palm Computing, een onderneming van 3Com, breidt haar service- en supportaanbod voor de enterprise-omgeving uit, waardoor het voor ondernemingen eenvoudiger, veiliger en voordeliger wordt om bedrijfskritische handheld oplossingen in te zetten, te ondersteunen en te beheren. De nieuwe service- en supportaanbiedingen omvatten het Palm Help Desk Training Program, faciliteiten voor storingsoplossing via telefoon en Internet, toegang tot de beveiligde Palm Enterprise Support website, eenheden voor hotswap onsite vervanging en een hardware-garantie-uitbreiding.

De nieuwe aanbiedingen hebben betrekking op alle organizers van Palm Computing, de Palm OS software en de beide nieuwe enterprise-producten die tegelijk met deze annoncering worden geïntroduceerd: de Palm HotSync Server en de Palm Ethernet Cradle. De nieuwe services zijn direct beschikbaar voor Canadese en Amerikaanse gebruikers via de bekende service- en supportkanalen. Vanaf begin volgend jaar krijgen ook andere landen toegang tot de nieuwe ondersteuningsprogramma's.

"Palm streeft ernaar IT-afdelingen bij te staan bij inzet, beheer, ondersteuning en onderhoud van de handhelds binnen hun organisatie," verklaarde Greg Rhine, vice president Sales van Palm Computing. "Deze nieuwe service- en supportaanbiedingen zijn een belangrijke stap voorwaarts in ons streven om het gebruik van Palm Computing producten in de enterprise-omgeving te bevorderen."

Opleidingen en 24-uurs probleemoplossing
Het uitgebreide Palm Help Desk Training Program vormt de ruggengraat van de nieuwe service- en supportoplossingen van Palm. Het programma voorziet in interactieve, on-site cursussen voor beheermedewerkers van de enterprise helpdesk. Cursusonderwerpen op dit moment zijn onder meer het Palm OS besturingssysteem en alle Palm-hardware-producten. Training voor zaken als de Palm HotSync Server, de Palm Ethernet Cradle en andere nieuwe producten komt beschikbaar zodra die producten leverbaar worden. Afhankelijk van de gebruiksomgeving zullen de cursussen één of twee dagen omvatten, voor groepen van maximaal twaalf gebruikers. Er zijn opleidingen beschikbaar voor zowel Windows- als Macintosh-platforms. Deelnemers aan de cursussen komen in aanmerking voor een Palmautorisatie.

Cursisten met Palmautorisatie hebben toegang tot Palm Help Desk-to-Help Desk Hotline. Deze hotline biedt helpdesk-medewerkers van grote organisaties een centraal aanspreekpunt voor alle technische service- en supportvragen die ze zelf niet op kunnen lossen. Via de hotline hebben deze helpdesk-medewerkers directe toegang tot ervaren en terzakekundige Palm supportspecialisten, voor onmiddellijke oplossing van complexe problemen. De hotline is op werkdagen 12 uur lang beschikbaar. Tegen meerprijs is ook ondersteuning buiten de reguliere werktijden beschikbaar.

Daarnaast hebben geautoriseerde cursisten wachtwoordtoegang tot de nieuwe Enterprise Support website. Deze beschermde site is speciaal ingericht om helpdeskmedewerkers informatie te verschaffen en biedt bovendien de gelegenheid om hardware- en softwarebestellingen te doen en statusinformatie over bestellingen op te vragen. De site biedt ook troubleshooting-informatie voor Palm's hardware- en softwareproducent. Gebruikers kunnen supportvragen voorleggen aan technische support-engineers van Palm en krijgen gegarandeerd uiterlijk de volgende dag per e-mail antwoord. Ondernemingen kunnen voorts reparatie- en vervangingsorders via het web plaatsen en de status daarvan opvragen. De website komt eind oktober in de lucht; de e-mail- en bestelfuncties zullen in januari 2000 volledig operationeel zijn.

Geïnteresseerde bedrijven kunnen zich voor de cursussen en het troubleshooting-programma opgeven via de gebruikelijke service- en supportkanalen. De eerste cursussen starten in
november.Helpdesk-medewerkers dienen jaarlijks updatecursussen bij te wonen om hun autorisatie te behouden.

Hotswap-eenheden
Palm wil bedrijven helpen de downtime als gevolg van hardwarestoringen te beperken en biedt daarom hotswap-units voor de Palm Computing hardwareproducten die in productie zijn. Deze vervangende eenheden zijn alleen beschikbaar voor bedrijven die hebben deelgenomen aan Palm's Help Desk Training Program. Het nieuwe aanbod omvat ook scherpgeprijsde reserve-units, per tien stuks verpakt. De reserve-units kunnen door het bedrijf zelf of door de reseller worden beheerd. Wanneer er meerdere eenheden voor reparatie onder garantie moeten worden verzonden, verzorgt Palm de verzending van de bulk-reparatiepakketten.

De hotswap-regeling vereenvoudigt de levering van vervangende eenheden aan de gebruiker. In plaats van de procedure van Palm's standaard Customer Care-programma, waarbij individuele gebruikers creditcardgegevens moeten doorgeven, worden corporate gebruikers nu rechtstreeks beleverd uit de voorraad die voor hun bedrijf is gereserveerd.

Uitbreiding garantieregeling
Organisaties die de onderhoudskosten van hun organiseerapparatuur verder willen beperken, kunnen de standaard eenjarige garantie op hun Palm Computing-producten met ingang van het eerste kwartaal in 2000 met een jaar verlengen. In deze garantie-uitbreiding zal Palm bovendien dekking tegen schermbreuk opnemen, een post die niet in de standaardgarantie is opgenomen. De verlengingsoptie dient tegelijk met het apparaat zelf aangeschaft te worden.

De verlengingsoptie is beschikbaar voor alle apparaten die met ingang van heden verkocht worden. Als Palm binnenkort de prijzen van de hardwaregarantie-uitbreiding bekend maakt, hebben bedrijven 60 dagen de tijd om de optie alsnog aan te schaffen voor alle vanaf heden aangeschafte Palm organizers. Alle garanties worden verkocht via de gebruikelijke service- en supportkanalen van Palm Computing. Voor klanten in de overheidssector zal Palm een speciale garantie-uitbreiding aanbieden die rekening houdt met de vereiste overheidsbepalingen. Ook dit garantiepakket wordt aangeboden via de gebruikelijke service- en supportkanalen.

Prijzen en overige informatie
Deze nieuwe programma's zijn de eerste aanbiedingen van Palm die speciaal zijn toegesneden op de behoeften van enterprise-klanten. De adviesprijzen van de gebundelde programma-aanbiedingen beginnen bij $25.000 en zijn mede afhankelijk van de aard van de toepassingsomgeving. Het garantieprogramma is tegen meerprijs verkrijgbaar. Meer informatie over het programma is te vinden op de website van Palm op www.palm.com/enterprise.

Enterprise-klanten kunnen gewoon gebruik blijven maken van Palm's standaard service- en reparatieprogramma's zoals die beschikbaar zijn voor alle klanten van Palm Computing. Kijk voor meer informatie over Palm's enterprise-oplossingen en allianties op
www.palm.com/enterprise.

Over Palm Computing
Het Palm Computing-platform is de basis voor de succesvolle Palm V, Palm VII en Palm III(x) connected organizers van 3Com en de handheld producten van 3Com's strategische OEM-partners, waaronder IBM, Franklin Covey, QUALCOMM en Symbol Technologies. De Palm Computing-producten vinden hun toepassing in zowel de consumentenmarkt als de zakelijke omgeving en worden ingezet voor toepassing in onder meer retail, logistiek, gezondheidszorg en productie. Met meer dan 2 miljoen verkochte exemplaren en een aandeel van circa tweederde van de mondiale markt zijn de Palm Computing-producten de meest succesvolle organizers ter wereld. De Palm HotSync-technologie is de meest toegepaste synchronisatietechniek. Er zijn inmiddels duizenden applicaties, tools en services voor het Palm Computing-platform beschikbaar en er werken meer dan 18.000 ontwikkelaars aan nieuwe applicaties en hardware-uitbreidingen. Palm heeft een website op www.palm-europe.com.

Over 3Com
Invulling gevend aan de belofte "3Com - More connected" biedt 3Com bijna 300 miljoen mensen toegang tot een verscheidenheid aan informatiebronnen, op basis van meer producten en technologieën dan enige andere netwerkleverancier. 3Coms innovatieve oplossingen geven antwoord op de netwerkbehoeften van een brede groep gebruikers, zoals multinationals, het midden - en kleinbdrijf telecomaanbieders, network service providers, PC-fabrikanten en consumenten.

Perscontact in Nederland:
Hinke de Koning Communicatie
Tel: +31 (0)187 470 233
Email: Hinke de Koning

Perscontact in België:
Key Communications s.a./n.v.
Tel: +32 (0)2 2304072
Email: Catherine d'Adesky

Copyright © 1999 3Com Corporation. All rights reserved.

reageer via disqus

Nieuwsbank op Twitter

Gratis persberichten ontvangen?

Registreer nu

Profiteer van het gratis Nieuwsbank persberichtenfilter

advertentie