CMG neemt Duitse IT-services onderneming over

Datum nieuwsfeit: 09-11-1999

9 november 1999

CMG plc neemt Duitse IT-services onderneming over

CMG plc, de Europese IT-services Groep, maakte vandaag bekend dat het 100% van de aandelen van adit GmbH overneemt. adit GmbH is een IT-services bedrijf uit het Duitse Starnberg (bij München) en is werkzaam in de industrie-sector. De overname zal op 1 januari 2000 geëffectueerd worden. De totale overnamesom van DM 13,0 miljoen zal in contanten worden betaald.

adit GmbH levert ERP (Baan) en Customer Relationship Management (CRM) diensten. In de eerste helft van 1999 had het bedrijf een omzet van DM 6,7 en een winst vóór belastingen van DM 1,8 miljoen. Er zijn 23 vaste medewerkers en ongeveer 20 freelancers. De overname zal naar verwachting positief bijdragen aan het resultaat van CMG over 2000 vóór afschrijving van de goodwill. adit´s vorige eigenaar en medewerkers zullen, direct na de overname op 1 januari, deel gaan uitmaken van CMG's bestaande vestigingen.

Bernd Lantermann, Country Chairman van CMG Germany, zei in een reactie:

"Met onze nieuwe collega's versterken we onze positie in twee van onze belangrijkste strategische business activiteiten in Duitsland. In het bijzonder noem ik de samenwerking van adit met Vantive, waarmee CMG z'n reputatie versterkt in de veelbelovende CRM-markt."

Cor Stutterheim, Bestuursvoorzitter van CMG, voegde hieraan toe:

"We blijven onze strategie van autonome groei voortzetten en vullen dit aan met overnames van geschikte ondernemingen met goed management, goede medewerkers en goede klantrelaties in de sectoren waarin we werkzaam zijn."

Voor meer informatie:

Bernd Lantermann, CMG Germany tel.: +49 6196 963 600

Tony Richards, Group Communications (London), CMG plc tel: +44 (0)171 592 4000

Jan Massier, Group Communications (Amsterdam), CMG B.V. tel: +31 (0)20 67 20 444