Verkoop fleetmanagement- en boordcomputeractiviteiten Simac

Datum nieuwsfeit: 09-11-1999

Veldhoven, 9 november 1999

SIMAC VERKOOPT FLEETMANAGEMENT- EN BOORDCOMPUTERACTIVITEITEN Met ingang van 1 oktober 1999 zijn de Fleetlogic-activiteiten van Simac Mobile Solutions bv verkocht aan en overgegaan in de zelfstandige organisatie Fleetlogic B.V.. Het afstoten van deze en andere niet-kernactiviteiten moet bijdragen aan een geleidelijk herstel van de winstgevendheid van Simac Techniek NV vanaf 2000.

Simac Mobile Solutions bv
Overeenkomstig de mededelingen tijdens de presentatie van de halfjaarcijfers op 9 september 1999, heeft Simac eind oktober de activiteiten van Simac Mobile Solutions bv verkocht. Simac Mobile Solutions bv, een samenvoeging van het voormalige Simac Systems bv, Triptech International bv en Peek Fleetlogic bv, is reeds acht jaar actief op het gebied van boordcomputertechnologie voor de transport- en servicemarkt. In de ze periode is een complete reeks fleet management oplossingen ontwikkeld. Deze producten voorzien in real-time routing en scheduling, fleet management en mobiele datacommunicatie voor transportbedrijven.

Fleetlogic B.V.
De boordcomputeractiviteiten van Fleetlogic zijn per 1 oktober, met alle medewerkers verkocht en overgegaan in de zelfstandige organisatie, Fleetlogic B.V.. Fleetlogic gaat per 20 november a.s. verhuizen naar Giessenburg, waardoor alle commerciële, organisatorische en technische activiteiten onder één dak komen. Het bedrijf zal, door inbreng van een aantal nieuw ingebrachte disciplines, tevens de rol op zich nemen van systeem integrator, waarbij producten en diensten van derden ingezet worden.

//////////////

Voor meer informatie over dit persbericht kunt u zich wenden tot:
· Simac Techniek NV, de heer Eric van Schagen (algemeen directeur), tel.nr. +31 (0)40-2582700, (Eric.Schagen@simac.nl). Internet: www.simac.com
· Fleetlogic B.V., de heer Jos Kouveld of de heer Roelof Derickx, tel.nr. +31 (0)184-651480