Politiebericht Land van Cuijk

Datum nieuwsfeit: 09-11-1999

Dinsdag 9 November

VERDACHTEN BRANDSTICHTING AANGEHOUDEN

De politie Land van Cuijk heeft maandagmiddag 2 inwoners van Overloon van 14 en 15 jaar oud aangehouden en inverzekering gesteld. De jongens worden verdacht van verschillende strafbare feiten waaronder brandstichting in een leegstaande boerderij in Beugen, 18 oktober j.l. De boerderij aan de Dorpsstraat liep door de brand grote schade op. Vrijdag werd al een 15 jarige jongen uit Merselo aangehouden op verdenking van tasjesroof in Overloon gepleegd op 28 oktober. De politie kwam de jongens op het spoor dankzij goede getuigenverklaringen vanuit de bevolking. Uit het verhoor bleek dat hij met een andere verdachte ook had ingebroken bij de scouting in Overloon. De jongens die maandag zijn aangehouden hebben inmiddels de brandstichting in Beugen bekend. Ook hebben zij verklaringen afgelegd omtrent woninginbraken in Merselo, Overloon en inbraken en vernielingen in Beugen. De schade die aangericht is bij de inbraken en vernielingen loopt in de duizenden guldens. Uit het verhoor werd eveneens duidelijk dat de vernielingen van jonge boompjes langs het fietspad tussen Overloon en Vortum-Mullem in het voorjaar ook door deze verdachten is gepleegd. De politie sluit niet uit dat er de komende tijd nog meer jeugdigen gehoord zullen worden omtrent deze zaken. Van de buitgemaakte spullen is niets teruggevonden. De verdachte uit Merselo is inmiddels in vrijheid gesteld. De twee andere verdachten zijn inverzekering gesteld.

INBRAAK IN WONING

Maandag is op klaarlichte dag ingebroken in een woning aan de Peter Zuidstraat in Sint Anthonis. De bewoners missen een spelcomputer en een aantal spelletjes t.w.v. enkele honderden guldens. Onbekenden zijn vermoedelijk met behulp van een valse sleutel binnengekomen.