Politiebericht Aa en Dommel

Datum nieuwsfeit: 09-11-1999

Dinsdag 9 November

SNELHEIDSCONTROLE (Wijbosch)

Maandagmiddag is snelheidscontrole gehouden op de Eerdsebaan in Wijbosch. Op deze weg waar 50 km gereden mag worden werden 579 voertuigen gecontroleerd. 63 bestuurders zijn bekeurd omdat ze te hard reden. De hoogst gemeten snelheid was 112 km.

INBRAAK SCHOOL (Den Dungen)

Rond middernacht in de nacht van maandag op dinsdag is ingebroken in een school aan de Weidestraat in Den Dungen. Van de school werd een ruit vernield, waardoor men binnen kon komen. Twee computers en een videorecorder werden gestolen.

INBRAAK BEDRIJF (Vught)

In de nacht van maandag op dinsdag, rond middernacht is ingebroken in een bedrijf aan de Glorieuxlaan in Vught. Een raam van het bedrijf werd opengebroken, waardoor men binnen kon komen. Ondanks dat het alarm van het bedrijf afging heeft men is een grote hoeveelheid dames- en herenkleding gestolen.

MANNEN AANGEHOUDEN BIJ INBRAAK (Boxtel)

In de nacht van maandag op dinsdag werd rond 00.40 uur gemeld dat er werd ingebroken in een kledingzaak een de Rechterstraat in Boxtel. Van de winkel werd een ruit vernield. Een rek vlak bij dit raam, waarop jassen hingen werd leeg gestolen. Door omwonenden was gezien dat ten minste een auto bij de inbraak betrokken was. Door de politie Boxtel werd deze auto samen met een andere auto gezien op de Oirschotseweg. Hierop werd de achtervolging ingezet, en getracht is de auto te laten stoppen. Dit lukte echter niet, doordat de bestuurders van de auto's alles deden om uit handen van de politie te blijven. Met hoge snelheid reed men in de richting Oirschot. In Oirschot werd de snelheid nog verder verhoogd en verkeerspleinen werden linksom gereden. Op een van de rotondes raakte een van de bestuurders van de auto's de macht over stuur kwijt, waardoor hij achterstevoren op de rotonde tot stilstand kwam. De bestuurder probeerde te voet te ontkomen. Hij kon echter snel worden aangehouden. Het betrof een 21-jarige man uit Alphen en Riel De tweede auto wist te ontkomen. Korte tijd later werd deze auto echter gezien door surveillance-eenheden van de politie Eindhoven en Tilburg. De inzittende van deze auto kon in Tilburg west worden aangehouden. Het betrof een 19-jarige man uit Tilburg. De beide mannen zijn voor verder onderzoek ingesloten.

INBRAAK AUTO'S (Vught)

Maandagmiddag is ingebroken in twee auto's die geparkeerd stonden aan Maurick in Vught. Van de auto's werd een ruit ingeslagen waardoor men binnen kon komen. Enkele jassen werden uit de auto's gestolen.

INBRAAK WONING (Schijndel)

Maandagavond is ingebroken in een woning aan de Mandelalaan in Schijndel. Men wist binnen te komen door een raam op de eerste verdieping. De hele woning werd doorzocht. Twee paspoorten en enkele sieraden werden gestolen.

In de nacht van maandag op dinsdag is ingebroken in een woning aan de Oliemolen in Schijndel. Aan de achterzijde van de woning werd een raam opengebroken waardoor men binnen kon komen. Een portemonnee met pasjes, een rijbewijs, betaalkaarten, een GSM en sieraden werden gestolen.

MAN GEWOND BIJ ONGEVAL (Cromvoirt)

In de nacht van maandag op dinsdag rond 02.00 uur vond op de Hondermorgensedijk - Gementweg in Cromvoirt een ongeval plaats. Bij de kruising met de Kanaalweg was een 21-jarige autobestuurder uit Den Dungen de macht over het stuur verloren, waarna hij over een sloot heen schoot en tegen een paal tot stilstand kwam. Door de bandweer werd de man uit de auto bevrijd. Hij is met rugletsel overgebracht naar een ziekenhuis in Den Bosch.

MAN GEWOND BIJ VAL VAN DAK (Nijnsel)

Dinsdagmorgen is een man uit Sint Oedenrode bij een val gewond geraakt. De man was bezig met werkzaamheden op een dag van een garage bij een woning aan de Margrietstraat in Nijnsel. Terwijl hij bezig was struikelde hij en viel van het dak, ongeveer 2,50 meter naar beneden. De man is met verschillende kneuzingen aan rug en schouders overgebracht naar een ziekenhuis in Eindhoven.