Nieuwsbank

Schrijft, screent en verspreidt persberichten voor journalistiek, search en social media. Hét startpunt om uw nieuws wereldkundig te maken. Ook voor follow-ups, pitches en korte videoproducties.

Benoeming hoogleraar Interactieve Marketing in Maastricht

Datum nieuwsfeit: 09-11-1999
Vindplaats van dit bericht
Bron: Razende Robot Reporter
Zoek soortgelijke berichten
Universiteit Maastricht

Persbericht 9 november 1999

Interactieve Marketing

Dr. Ko de Ruyter benoemd tot hoogleraar

Dr. K de Ruyter is benoemd tot bijzonder hoogleraar Interactieve Marketing bij de Faculteit der Economische Wetenschappen en Bedrijfskunde van de Universiteit Maastricht (UM).

De interactie tussen vooral klant en onderneming staat onder invloed van de razendsnelle ontwikkelingen binnen de informatie en communicatie technologie. Call centers, het Web, kabeltelevisie en de integratie van deze media bieden ongekende mogelijkheden voor het onderhouden van het contact tussen klant en onderneming. De Ruyter gaat onderzoeken wat de gevolgen van dergelijke ontwikkelingen zijn voor de relatie tussen klant en onderneming. Tevens wil De Ruyter beter inzicht krijgen in de kansen en bedreigingen voor bedrijven in markten waarin de eisen en wensen van klanten aan sterke verandering onderhevig zijn.
Een voorbeeld is de luchtvaartindustrie. Steeds meer consumenten boeken rechtstreeks een ticket via Internet en hebben direct toegang tot informatie. Het reserveren van hotel en huurauto is de volgende stap. Luchtvaartmaatschappijen sturen een e-mail met interessante aanbiedingen op basis van gedetailleerde klantprofielen. Interactieve, één-op-één relaties tussen aanbieders en afnemers geven traditionele marketing p's als plaats, produkt en prijs een totaal nieuwe dimensie. Bovendien worden bedrijven zoals reisbureaus genoodzaakt goed na te denken over de toegevoegde waarde die ze leveren

Ko de Ruyter (1961) publiceerde een groot aantal wetenschappelijke artikelen en verschillende boeken over klanttevredenheid, kwaliteit van dienstverlening en relatie marketing. Hij houdt over deze onderwerpen regelmatig voordrachten op congressen en seminars. De Ruyter is tevens directeur van MAXX (Maastricht Academic Center for Research in Services), een onderzoeksinstituut op het gebied van service onderzoek.

reageer via disqus

Nieuwsbank op Twitter

Gratis persberichten ontvangen?

Registreer nu

Profiteer van het gratis Nieuwsbank persberichtenfilter

advertentie