Politiebericht Duin- en Bollenstreek Zuid

Datum nieuwsfeit: 09-11-1999
Politiebericht Duin- en Bollenstreek Zuid

Oegstgeest

Jongen die vrouw met mes bedreigd, aangehouden
Woensdagmiddag hield de politie op de Haaswijklaan een 13-jarige jongen uit Oegstgeest aan die rond half drie een 40-jarige vrouw uit Oegstgeest op het Boerhaveplein met een mes had bedreigd. De vrouw maakte opmerkingen over het gedrag van groep jongens, waaronder de 13-jarige zich bevond. De jongeren staken nabij de daar gevestigde supermarkt lucifers af en zorgden voor rommel op straat. Na verdere opmerkingen over en weer ontstond er een schermutseling waarbij de jongen plotseling een mes trok en de vrouw bedreigde. Een oudere man schoot de vrouw te hulp. Nadat de vrouw de politie had gebeld bleken de jongeren en de oudere man vertrokken. Toch kon de politie de jongen even later aanhouden. Tegen hem wordt proces-verbaal opgemaakt. De politie zou nu graag in contact komen met de oudere man of andere getuigen van het voorval. Zij kunnen de politie bereiken op telefoonnummer 071-4090200.

07-11-1999 t/m 08-11-1999

Katwijk

Mishandeling in het verkeer
Een 19-jarige man uit Katwijk stuurde zaterdagavond 17.20 uur zijn auto langs een file op de Visserijkade om even verder rechtsaf de Rahusenstraat in te rijden. Dit werd hem echter onmogelijk door een andere auto die de kruising blokkeerde. Toen zijn bijrijdster; een 36-jarige vrouw uit Katwijk, het portier opensloeg kwam dit portier tegen de blokkerende auto. De bestuurder; een 47-jarige man uit Katwijk stapte uit en mishandelde de vrouw en even later ook de 19-jarige man die in de andere auto achter het stuur zat. De twee slachtoffers hebben aangifte gedaan van mishandeling. De agressieve Katwijker is door de politie aangehouden.

Valkenburg

Aanhoudingen
23.30 uur werd vrijdagavond de politie gestuurd naar een bedrijf aan de Voorschoterweg. Daar zou zijn ingebroken. Bij arriveren van de politie, reed juist een auto een parkeerterrein af. Een getuige die de komst van de politie had afgewacht, kon met zijn auto de vertrekkende auto klemrijden. Er bleek inderdaad bij een auto-onderdelenbedrijf te zijn ingebroken. Hierop is de 18-jarige bestuurder van de auto die weg wilde rijden; een man uit Den Haag aangehouden. Even later werd in de omgeving nog een tweede man aangehouden; een 22-jarige Hagenaar. De twee zijn ingesloten. Bij het bedrijf bleek onder andere geld te zijn gestolen. In de directe omgeving werden inbrekerswerktuigen gevonden. De eigenaar van het bedrijf heeft aangifte gedaan. De politie onderzoekt de zaak.

08-11-1999 t/m 09-11-1999

Oegstgeest

Meisje mishandeld
Een 13-jarige meisje uit Leiden heeft op maandag 8 november aangifte gedaan van mishandeling. Het meisje liep op vrijdag 5 november omstreeks 16.30 uur op de Marelaan toen zij een harde tik kreeg tegen het achterhoofd. Vermoedelijk is zij beschoten door een schietvoorwerp. Het meisje heeft de wond door de huisarts laten behandelen.

Auto in de brand
Op maandag 8 november omstreeks 18.50 is op de Rijnsburgerweg een personenauto uitgebrand. De eigenaar rook brandlucht in de auto. Enkele minuten daarna sloegen de vlammen uit het dashboard. De brandweer heeft de personenauto geblust. De oorzaak van de brand is niet bekend.

Sassenheim

Bankfiliaal overvallen
Rond 10.25 uur vanmorgen vond een overval plaats op een filiaal van de ING-bank aan de Hortuslaan in Sassenheim. Een overvaller bewoog een balie-medewerkster onder bedreiging van een op een vuurwapen gelijkend voorwerp tot afgifte van een nog onbekend geldbedrag. De overvaller is daarna te voet vertrokken. De politie stelde direct een klopjacht in op de overvaller. Tot op heden heeft dit echter nog geen succes. Mogelijk dat hij bij een ander persoon in een auto is gestapt. De overvaller droeg in de bank een zwarte bivakmuts. Zijn ogen waren zichtbaar en blauw van kleur. Hij had een Nederlands uiterlijk, droeg een zwarte driekwartjas en een spijkerbroek. De politie zet het onderzoek voort.

Auto overvallers ING-bank aangetroffen
In het onderzoek naar de eerder deze dag gepleegde overval op de ING-bank, heeft de politie op de Charbonlaan in Sassenheim de mogelijke vluchtauto van de overvaller aangetroffen. De auto, blauw van kleur, is gistermorgen in de omgeving van de bank gesignaleerd. De politie denkt dat de auto gestolen is en doet onderzoek daarnaar. De politie gaat ervan uit dat de overvaller en zijn chauffeur in de Charbonlaan zijn overgestapt in een andere auto. Het onderzoek wordt voortgezet.

Laatst bijgewerkt op 09-11-1999 - © 1999 H.T. Zielstra.