Jaarprijs 99 uitgereikt tijdens Koninklijk Horeca Nederland

Persbericht 9 november 1999

Tijdens jaarcongres Koninklijk Horeca Nederland
Jaarprijs 1999 naar Thomas Lepeltak

Woerden/Arnhem - 9 november 1999 - Voorzitter Jan Geenemans heeft tijdens het jaarcongres aan Thomas Lepeltak, hoofdredacteur van het Stan Huygens Journaal, de Jaarprijs 1999 uitgereikt.

Deze prijs wordt uitgereikt aan personen of instellingen die een positieve bijdrage hebben geleverd aan het imago van de bedrijfstak horeca. De heer Lepeltak heeft deze prijs in ontvangst mogen nemen, omdat hij in zijn Stan Huygens Journaal in de Telegraaf de horeca op een positief-kritische wijze positioneert als dé bedrijfstak voor gastvrijheid.

Bij de jaarprijs hoort een bronzen plastiek van Jan van Ipenburg een geldbedrag van ƒ 1,-- per lid. Koninklijk Horeca Nederland is er trots op ƒ 17.000,-- aan de door Lepeltak gekozen doelen te laten (door)geven. Lepeltak: "Ik geef de helft van dit bedrag aan het Rob de Vilder Fonds en de andere helft aan de Stichting Vrienden van de Amsterdamse Politie".

In 1992 is de prijs voor het eerst uitgereikt. Koninklijk Horeca Nederland had toen 12.500 leden. De andere jaarprijswinnaars zijn Freddy Heineken 1992, Pieter Bouw - directeur van de KLM 1993, mevrouw Van Dok-van Weele - staatssecretaris van Economische Zaken 1994; een gedeelde prijs ging naar de heren Rinnooy Kan en Kamminga 1995, voorzitters van respectievelijk VNO en MKB Nederland.

Voor meer informatie:
De Telegraaf, redactie het Stan Huygens Journaal , tel. 020 -5859111 Ans Groenewegen, hoofd Public Relations, tel. 0348 - 489 457, e-mail: pr@kon-horeca.nl

www.horeca.org