Damgaard introduceert nieuwe functionaliteit voor Axapta

Datum nieuwsfeit: 10-11-1999

Damgaard introduceert nieuwe functionaliteit voor Axapta

DAMGAARD INTRODUCEERT NIEUWE FUNCTIONALITEIT VOOR AXAPTA

Nieuwegein, 10 november 1999 - Damgaard, de snelgroeiende Deense leverancier van ERP-oplossingen, heeft drie nieuwe Integrated Certified Solutions voor Axapta geïntroduceerd. De oplossingen Human Resource Management, Knowledge Management en Sales Force Automation zijn geïntegreerde modules binnen de Axapta-applicatie die de gebruiker een grotere functionaliteit bieden. In het eerste helft van 2000 zal Damgaard met meer oplossingen komen.

De drie oplossingen zijn ontwikkeld in samenwerking met Damgaard Developer Partners, waarna zij zijn getest bij Damgaard Development. De oplossingen worden aangepast aan de specifieke regels en wetgevingen van elk land. Hierbij wordt rekening gehouden met belasting- en invoerregelingen, standaarden met betrekking tot maten en overige specificaties.

"Het concept van Integrated Certified Solutions ondersteunt de Axapta-technologie met haar op componenten gebaseerde en objectgeoriënteerde architectuur. Hierdoor kan makkelijk worden ingespeeld op de verschillende behoeften van de gebruikers", zegt Erik Damgaard, Executive Vice President, Research & Development bij Damgaard.

De drie nieuwe integraties vormen een aanvulling op de reeds bestaande componenten binnen Axapta, waaronder modules voor financiën, handel en logistiek, productie en projecten. Doordat Axapta in verschillende modules is opgedeeld, kunnen klanten die modules kiezen die ze zelf willen en het beste aansluiten op hun situatie. Naast de standaardfunctionaliteiten hebben enkele gebruikers de voorkeur gegeven voor verdere op maat gemaakte modules, waardoor zij kunnen voldoen aan de groeiende vraag in de markt.

Met de drie Integrated Certified Solutions vergroot Damgaard de toegankelijkheid van Axapta. Met de Knowledge Management Series biedt Axapta een module, waarmee de kennis binnen een organisatie kan worden beheerd. Deze module omvat onder andere tools voor strategische planning, action management, vragenlijsten en Balanced Scorecard-procedures.

De Human Resources Series heeft meerdere, geïntegreerde functionaliteiten voor het automatiseren en optimaliseren van personeelsadministratie en -planning, skill mapping en recruitment.

Als laatste in deze rij biedt Sales Force Automation een gestructureerd informatiesysteem, waarbij de verschillende afspraken met klanten, prospects, leveranciers en andere betrokkenen in het zakelijk proces kunnen worden nagegaan. Deze informatie kan dan tussen verschillende collega's worden uitgewisseld.

Damgaard Damgaard is in Scandinavië het meest toonaangevende softwarebedrijf op het gebied van Enterprise Resource Planning. De vestiging Damgaard B.V. in Nieuwegein houdt zich actief bezig met marketing en distributie van, en dienstverlening voor Concorde XAL- en Axapta-software-toepassingen, en werkt hiertoe samen met een netwerk van geautoriseerde businesspartners in de Benelux. Damgaard heeft reeds 15 jaar ervaring in ERP en heeft wereldwijd meer dan 71.000 installaties verkocht aan vele typen van organisaties met verschillende omvang, van kleine bedrijven tot grote, internationale concerns.

Voor meer persinformatie: Damgaard B.V. Barbara Wouters Telefoon: + 31 (0)30 - 600 8787 Fax: + 31 (0)30 - 600 8788 E-mail: (bwo@nl.damgaard.com)

Lammers van Toorenburg PR Francine Loos / Jacob-Jan Esmeijer Telefoon: + 31 (0)30 - 656 5070 Fax: + 31 (0)30 - 656 5473 E-mail: (francine@lvtpr.nl) /jacob-(jan@lvtpr.nl)