Progress Software start Business Intelligence-activiteiten

Datum nieuwsfeit: 10-11-1999

Progress Software persinfo over: Development Deployment Management

Progress Software start Business Intelligence-activiteiten

Nieuwe business unit ondersteunt klanten bij optimaal benutten van informatie in Progress-database

Capelle a/d IJssel, 10 november 1999 - Progress Software Nederland heeft haar dienstverlening uitgebreid met de nieuwe business unit Business Intelligence & Reporting. De business unit richt zich op gebruikers van de Progress-database en biedt hen advies over de mogelijkheden van Business Intelligence (BI), zoals datamining, performance management, decision support, OLAP en adhoc queries. Tevens adviseert zij over de inzet van tools op het gebied van Business Intelligence & Reporting.

Met dergelijke tools kunnen bedrijven op een gebruikersvriendelijke manier waardevolle informatie uit hun databases halen. Op grond van deze informatie en verdere analyse krijgt de bedrijfsleiding een beter inzicht in de prestaties van de onderneming en kunnen beter gefundeerde bedrijfsbeslissingen worden genomen.
Met de oprichting van de business-unit Business Intelligence & Reporting speelt Progress Software in op de toenemende vraag van klanten om meer te kunnen doen met de informatie uit hun Progress-database. De business-unit richt zich in eerste instantie op klanten van Progress Software in Nederland, waaronder veel MKB-bedrijven.

Business Intelligence-tools
Business Intelligence-tools stellen gebruikers in staat de informatie uit hun database beter te benutten, resultaten meetbaar te maken en trends te signaleren. Naast de bij veel klanten reeds gebruikte tools als Results en Reportbuilder, gaat Progress Software tevens drie standaard tools van andere leveranciers verkopen en ondersteunen. Het betreft producten van CorVu, Business Objects en Actuate.

Anjo Leijs, manager van de nieuwe business unit: " Op basis van deze producten en de dienstverlening kunnen we klanten een volledige keuze bieden, afhankelijk van hun informatiebehoefte. De tools zijn niet concurrerend, maar richten zich ieder op een ander soort gebruik en een andere intensiteit. CorVu, Business Objects en Actuate draaien bovendien niet uitsluitend op de Progress-database, maar zijn databaseonafhankelijk."

Met de tools kunnen gebruikers de operationele informatie uit hun database op bijvoorbeeld het gebied van inkoop, verkoop, voorraden, productieplanning en financiën op eenvoudige wijze analyseren en vertalen naar adequate managementinformatie. Producten zoals CorVu en Business Objects zijn zodanig in te richten dat de eindgebruiker zelf complexe zoekopdrachten kan maken en de uitkomsten in overzichtelijke rapportages kan weergeven. Op basis van deze rapportages wordt het mogelijk om patronen te herkennen (bijvoorbeeld betalingsgedrag van klanten) en voorspellingen te doen (bijvoorbeeld over koopgedrag van klanten).

Progress Software kan al vanaf tien tot twintig dagen tijd de implementatie van een Business-Intelligence-oplossing verzorgen, inclusief een inventarisatie van behoeften en wensen alsmede de selectie van een tool.

Progress Software
Progress Software Corporation (Nasdaq: PRGS) is leverancier van softwareproducten en -diensten, waarmee bedrijfsoplossingen kunnen worden ontwikkeld, geïmplementeerd en beheerd voor alle computer- en netwerkomgevingen (development, deployment en management). De producten worden gebruikt door ruim 60% van de Fortune 100-bedrijven en omvatten onder meer applicatieservers, databases, ontwikkeltools en beheerproducten voor Internet/Web-extranet- en intranet-applicaties. De klanten van Progress Software zijn actief in 100 landen, worden wereldwijd ondersteund door 1200 Progress-medewerkers en implementeren jaarlijks voor meer dan $1,5 miljard aan applicaties, gebaseerd op Progress Software en ontwikkeld door meer dan 2000 onafhankelijke softwareleveranciers. Voor meer informatie kunt u terecht op de volgende website: www.progress.com.

Meer informatie:
Progress Software BRODEUR Schoep & Van der Toorn
Monique Bruins Mirjam Jonker Telefoon: 010 235 11 11 Telefoon: 020 487 40 00 Email: (mbruins@capelle.progress.com) E-mail: (mjonker@svdt.nl)