Politieberichten Hollands Midden

· Hollands Midden

Foutief Politietelefoonnummer

Hillegom
Een inwoner van Hillegom meldde dat hij steeds gebeld wordt door mensen die dan in de veronderstelling zijn dat zij de politie aan de lijn krijgen. Kennelijk staat ergens in Hillegom een foutief politietelefoonnummer vermeld. Het juiste telefoonnummer van de politie in Hillegom luidt: 0252-536250.

Onder invloed

Noordwijk
Afgelopen nacht hield de politie op de Weteringkade een 34-jarige automobilist uit Noordwijk aan die met te veel drank op toch achter het stuur was gekropen. De politie kreeg de man in de gaten op de Kon. Wilhelminaboulevard. Toen de man zag dat de politie interesse voor hem had, ging hij er vandoor. Op de Weteringkade kon de man gestopt worden. Een ademanalyse wees een promillage van 1.20 uit. De man krijgt een proces-verbaal.

Frontale aanrijding

Hazerswoude-Rijndijk
Gistermiddag ontstond op de Hoge Rijndijk een frontale aanrijding tussen twee auto’s. Een 76-jarige automobilist uit Hazerswoude-Dorp kwam op de verkeerde weghelft terecht, waarschijnlijk doordat de man onwel werd. Daar botste hij frontaal op een 44-jarige automobilist uit Ter Aar. De man uit Hazerswoude is met onbekend letsel overgebracht naar het Rijnland Ziekenhuis.

‘Babbeltruc’

Leiden
Dinsdagmiddag werd een 87-jarige bewoonster aan de Wasstraat de dupe van een ‘babbeltruc’. Twee mannen belden aan en vertelden dat zij aansluitingen van de verwarming kwamen controleren. Na vijf minuten waren ze klaar en vertrokken weer. De bewoonster miste even later haar portemonnee met een klein geldbedrag. Een van de mannen was ongeveer midden 40, droeg een blauw pak en een opvallend blauwe hoed met een grijze band daaromheen. De politie waarschuwt bewoners voor dit soort praktijken. Werkzaamheden in of aan de woning worden altijd aangekondigd. Als men van niets weet adviseert de politie dit soort mensen niet binnen te laten voordat dit bij de eigenaar van de woning of bij het bedrijf vanwaar de mannen zeggen te zijn is gecontroleerd.

Rijden onder invloed

Moordrecht
Vannacht omstreeks 02.30 uur, is bij de pleisterplaats in Moordrecht, tijdens een alcoholcontrole een 36-jarige Moordrechtenaar bekeurd voor het rijden onder invloed. De man bleek al vier keer eerder gepakt te zijn voor een soortgelijk feit. De man werd aangehouden en op het bureau blies de man 535 ug/l. Goed voor wederom een proces-verbaal en een rijverbod van 5 uur.

Rijden onder invloed

Waddinxveen
Gistermiddag, omstreeks 13.40 uur controleerden agenten op de Noordkade in Waddinxveen een 65-jarige Waddinxvener, die een personenauto bestuurde. De man stapte uit, zijn broek zakte af en liet zijn urine lopen. De man had alcohol gedronken en werd aangehouden. Op het bureau blies hij 555 ug/l. De man kreeg een proces-verbaal en een rijverbod van 6 uur. Ook het rijbewijs is ingevorderd.

Verkeersongeval met letsel

Lekkerkerk

Een 64-jarige inwoner van Bergambacht is gistermiddag gewond geraakt bij een eenzijdige aanrijding op de provincialeweg N210 in Lekkerkerk. De man reed in de richting van Bergambacht. Nabij hectometerpaal 9.5 kreeg de man een hoestbui, stuurde naar rechts, kwam op de naastgelegen B-weg terecht en kwam tegen een boom tot stilstand. De man droeg geen gordel en raakte hierdoor gewond aan zijn hoofd. Een toevallig voorbijrijdende politieman zag het ongeval gebeuren en verleende eerste hulp. De ambulance was snel ter plaatse en vervoerde de man naar het Groene Hart in Gouda.

Meer info over dit persbericht is te verkrijgen bij Frank Vergeer: 071-5459801