Loesje op CompuServe

10 november1999

Loesje op CompuServe

CompuServe2000-leden vinden gemakkelijk passende Loesje-posters

CompuServe voegt een exclusieve databank met 872 populaire Loesje-posters aan de inhoud van haar site toe. Op www.compuserve.nl/loesje kunnen CompuServe2000-leden met trefwoorden zoeken naar toepasselijke overdenkingen van Loesje en de posters zelf uitprinten. Het bestand heeft voor elk thema een originele Loesje-uitspraak, van techniek tot liefde en van sport tot politiek. Binnenkort zal het aantal posters uitgebreid worden tot 1300.

Net als de CarrièreService die CompuServe eerder startte, is het posterbestand een van de extra’s die CompuServe haar leden biedt. Roelf Sluman, managing director AOL/CompuServe Benelux: "We geloven dat, eerder nog dan alleen toegang tot Internet, de toegevoegde diensten de toekomst hebben. Een leuke rubriek met de posters van Loesje, maar ook onze Nederlandstalige software met de stem van Edwin Evers passen in die aanpak".

De spreuken van de internationale posterorganisatie Loesje (www.loesje.nl) hebben als doel creativiteit en initiatief te stimuleren. Loesje is in 1983 opgericht als vereniging die met de verspreiding van creatieve affiches de wereld op zijn kop wil zetten. Onder het motto "Bescheidenheid siert de mens en Loesje de muren" is Loesje uitgegroeid tot een fenomeen, dat zelfs met een oplossing komt voor het millenniumprobleem: "Koop een Chinese computer".

CompuServe Interactive Services is een samenwerkingsverband van Bertelsmann AG en America Online Inc. Het bedrijf biedt Internet en online diensten en richt zich daarbij op actuele informatie, databestanden, forums en communicatiemiddelen. America Online, gevestigd in Dulles, Virginia, is internationaal marktleider in interactieve diensten en content. America Online, Inc. biedt twee wereldwijde internetdiensten aan: America Online en CompuServe. AOL werkt in Europa samen met Bertelsmann AG onder de naam AOL Bertelsmann Online Europe. Met meer dan twee en een half miljoen leden is AOL Bertelsmann Online Europe de grootste Internet Online Service aanbieder in Europa. CompuServe Benelux telt ruim 90.000 leden.

Voor meer informatie:

Roelf Sluman