Huisartsengenootschap krijgt tweehoofdige directie

Datum nieuwsfeit: 10-11-1999

NHG-directie per 1.1.2000

10 november 1999 , verzorgd door Dr. Wim A.B. Stalman, voorzitter NHG

Zoals inmiddels allerwegen bekend zal onze onvolprezen directeur Hans van der Voort het NHG met ingang van 1 januari 2000 verlaten. Zich op dit vertrek voorbereidend heeft het bestuur van het Genootschap besloten met ingang van 1 januari een tweehoofdige directie in te stellen. Deze directie zal op collegiale wijze de leiding op zich nemen van het inmiddels meer dan honderd medewerkers tellende NHG-bureau. Het bestuur is zeer verheugd te kunnen mededelen dat Drs. A. Timmermans, huisarts, bereid is gevonden de functie van Medisch Directeur te gaan vervullen en Drs. R.S. Baanders de functie van Directeur Algemene Zaken.

Arno Timmermans is geen onbekende voor het Genootschap en de Nederlandse huisarts. Reeds vele jaren zette hij zijn vele kwaliteiten in voor het NHG, aanvankelijk als hoofd van de afdeling Deskundigheidsbevordering en het laatste jaar als Adjunct-directeur Inhoud.
Bas Baanders is wel nieuwkomer in huisartsenland. Tot aan zijn benoeming bij het NHG was hij secretaris van de Raad van Bestuur van het Groene Hart Ziekenhuis in Gouda. In die functie deed hij veel ervaring op als beleidsmedewerker en projectleider. De deskundigheid, geestdrift en communicatieve kwaliteiten van beide nieuwe directeuren zullen het NHG naar mijn stellige overtuiging met elan de nieuwe eeuw binnen loodsen. Wij wensen hun daarbij veel succes en inspiratie