Financiële steun van ministerie voor NAJK

Datum nieuwsfeit: 10-11-1999
Nederlands Agrarisch Jongeren Kontakt

Financiële steun van ministerie voor NAJK

De politieke partijen zullen het ministerie van Landbouw vragen jaarlijks 2,5 ton uit te trekken voor het NAJK. Om geld voor het NAJK te reserveren in de landbouwbegroting is een wetswijziging nodig. Het ziet het er naar uit dat in december een meerderheid van de kamer voor structurele sponsoring van het NAJK zal stemmen. Alle fracties hebben het NAJK toegezegd het amendement te steunen. Het geld dat het NAJK van het ministerie ontvangt, moet besteed worden aan de instandhouding van het netwerk van jonge boeren, tuinders en hun partners dat het NAJK in de loop der jaren heeft opgebouwd. De financiële steun komt als geroepen. Vanaf januari 2000 wordt de subsidie die het NAJK krijgt van het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport beperkt.

Nederlands Agrarisch Jongeren Kontakt