Succesvol seminar Navision Software voor fashionbranche

Datum nieuwsfeit: 11-11-1999

Succesvol seminar 11 november 1999

Navision Software voor fashionbranche

Op donderdag 11 november organiseerde Navision Software Nederland in samenwerking met Navision Solution Center Pebblestone een zeer geslaagd seminar `IT in de Fashionbranche' . In Holiday Inn Soestduinen werden de bezoekers onthaald op expertise van branchedeskundigen en de successen van organisaties die reeds werken met Navision Software en de unieke voordelen van het concept hebben ervaren.

De heer G. Bruggeman, consultant van Sunflower Consulting kent als geen ander de succesfactoren in de fashionbranche. Naar zijn mening mag naast het alom bekende branding, product identiteit en kwaliteit, tegenwoordig IT niet meer ontbreken. In de branche-evolutie van product- naar business concept zijn we momenteel beland in de fase waarbij alles draait om business systems. Organisaties die het strategisch belang van IT onderkennen, hebben bewezen dat zij sneller en beter kunnen inspelen op veranderingen in de processen.

Ook de heer Gerard van Duijn, manager Logistiek & IT bij Dekker Olifanta erkent de voordelen van geautomatiseerde processen. Sinds februari 1998 werkt zijn organisatie met Navision Financials en Fashion for Windows en naar zijn zeggen dekt Navision het volledige commerciële, logistieke en administratieve proces van een fashionbedrijf. "Het pakket is gemakkelijk te onderhouden en variabelen kunnen eenvoudig worden toegevoegd", zegt Van Duijn. "Voordeel hierbij is dat de vertrouwde werkwijze gehandhaafd kan blijven". Cees van Bovenkamp, directeur van Muller Fashion Services voegt daaraan toe dat mogelijkheden op het gebied van Planning & Organisatie, Warehousing, Pick & Pack en Tracking & Tracing onuitputtelijk zijn.

demo unit.jpg (40973 bytes)

De sprekers waren het unaniem eens dat speciaal in de fashionbranche het stroomlijnen van processen uitermate belangrijk is voor bedrijven die hun concurrentiepositie willen versterken. "Pebblestone draagt graag een steentje bij aan het succes van anderen en ontwikkelt speciaal daarvoor modules op Navision Financials onder de naam Fashion for Windows. Behalve het stroomlijnen van de processen van bedrijven in de fashionbranche bewaakt het pakket deze processen continue. Tot de mogelijkheden behoren specifieke calculaties voor behoefte aan grondstoffen en minuten, klaarzetlijsten voor verzending, goederenontvangst, uitlevering en ook de facturering. Daarvoor bestaat een enorme behoefte. Dat heeft de grote opkomst bij dit seminar maar weer bewezen", aldus een tevreden Leo van der Grinten, directeur van Pebblestone.