"Imago call center medewerker moet beter"

Datum nieuwsfeit: 11-11-1999
expostbus51

PACCT

Imago call center medewerker moet beter

11 november 1999

Call center branche worstelt met duizenden openstaande vacatures

Arbeidsmarktintermediairs willen imago call center medewerker verbeteren

De belangrijkste arbeidsmarktintermediairs in de call center-markt hebben hun krachten gebundeld in PACCT. PACCT staat voor Professionele Arbeidsmarktintermediairs voor Call Centers en Telebusiness en wordt gevormd door Adecco, Content, Manpower, Randstad en Teleprofs. Samen vormen deze organisaties de grootste werkgever in deze markt. Dagelijks werken meer dan 15 duizend mensen in een call center via een van deze intermediairs. PACCT heeft een plan van aanpak opgesteld waarmee de populariteit van werken in de call center-branche moet worden verbeterd.

De nieuwe organisatie gaat onder andere zorgen voor duidelijkheid op het gebied van carrièremogelijkheden en functiebenamingen. Daarnaast zal PACCT werken aan een eenduidig stelsel van opleidingen, trainingen en assessments. Dit stelsel moet leiden tot erkende certificaten voor de verschillende functies in de call center-branche.

Duizenden vacatures
Volgens PACCT-woordvoerder Arnoud Koek worstelt de call center-branche met een zwak imago. .Veel mensen weten niet goed wat het werk in een call center inhoudt. Hierdoor heeft de branche te maken met een structureel tekort aan call center agents. Als grootste arbeidsmarktintermediairs in deze business hebben we nu besloten zelf wat te doen aan dit probleem..

PACCT zal zich in eerste instantie richten op verbeteringen op het gebied van arbeidsvoorwaarden, arbeidsomstandigheden en opleidingen. Koek: .Op deze manier hopen we niet alleen een positieve bijdrage aan het imago van de call center-branche te leveren, maar ook de instroom van nieuwe medewerkers te vergroten. Nu staan er gemiddeld meer dan drieduizend vacatures per dag open in deze bedrijfstak..

......................................................................

....

Noot aan de redactie:

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Arnoud Koek, telefoon (020) 577 57 33.

11 nov 99 08:55