Hogeschool Enschede organiseert bedrijvendag

Datum nieuwsfeit: 11-11-1999

11 november 1999

Hogeschool Enschede organiseert bedrijvendag

Op vrijdag 19 november aanstaande organiseert de Hogeschool Enschede voor het eerst een hogeschoolbrede bedrijvendag. Dat alles onder het motto "Business Meeting for Students". De Hogeschool Enschede vindt het belangrijk dat studenten zich tijdens hun studie breed kunnen oriënteren op keuzetrajecten, stages, afstuderen en hun toekomstige loopbaan. Daarnaast wil de hogeschool graag dat de 'arbeidsmarkt' zich manifesteert binnen haar eigen muren. Voor deze dag zijn alle studenten en personeelsleden van de hogeschool uitgenodigd. Zo'n 80 bedrijven en instellingen hebben zich ingeschreven voor deelname aan deze manifestatie. Voor elke opleiding zijn er interessante bedrijven, instellingen en overheidsorganisaties. Iedere student vindt er actuele informatie over zijn verdere studie en toekomstige werkveld.

Stands Verspreid door de Hogeschool Enschede staan stands van de deelnemende bedrijven en instellingen, met medewerkers die vragen kunnen beantwoorden en informatiemateriaal verstrekken.

Bedrijfspresentaties en workshops Het programma biedt studenten de mogelijkheid een bedrijfspresentatie of workshop te volgen. In de presentaties laten bedrijven en instellingen zien wat ze maken of doen, hoe ze werken en hoe ze dat hebben georganiseerd. Bedrijven verzorgen workshops over de rol van kennis in hun organisatie en bedrijfsvoering. Kennis die ze bijvoorbeeld nodig hebben om hun klanten te bedienen of om hun producten te ontwikkelen, om nieuwe wetgeving door te voeren of hun positie te bepalen op de Europese markt. Tevens geeft men een visie op de arbeidsmarkt en de mogelijkheden daarop voor een hbo-student.
Programma op hoofdlijnen

* Beurs, bedrijfspresentaties en workshops van 10.30 uur tot 15.00 uur;

* Sollicitatietrainingen;

* Beroeps-, branche- en werkgeversorganisaties;
* Informatie over het starten van een bedrijf.

laatste wijziging gemaakt op: 19-11-99