HBG kiest voor SAP software

Datum nieuwsfeit: 11-11-1999

HBG kiest voor SAP software

Maastricht, 11 november 1999 - SAP en HBG, Hollandsche Beton Groep nv, hebben een overeenkomst gesloten waarmee HBG de beschikking krijgt over de SAP-Aristoteles software voor toepassing door de groepsondernemingen. SAP-Aristoteles is ontwikkeld voor de bouwbranche door de Duitse bouwer Hochtief. SitePro, een gezamelijke onderneming van HBG en Hochtief, zal de implementatie bij HBG verzorgen. Bovendien zal SitePro SAP-Aristoteles gereedmaken voor de Nederlandse en Engelse markt.

SitePro bundelt de kennis van HBG en Hochtief met betrekking tot de processen van bouwbedrijven. Vanuit deze expertise wordt het Nederlandse en Engelse branchemodel van SAP-Aristoteles voor de bouw geïntroduceerd. SitePro biedt deze kennis en branche-oplossing ook zelfstandig aan andere bouwbedrijven aan. SitePro is in mei 1999 opgericht en kan gebruikmaken van de uitgebreide kennis en expertise van Hochtief Software met meer dan 400 medewerkers. SAP-Aristoteles wordt in Duitsland door vele andere grote bouwbedrijven toegepast, waaronder Hochtief zelf.

Etienne Stouten, algemeen directeur van SAP Nederland geeft de volgende toelichting: "Vooral in de bouwsector is integratie van gegevens van essentieel belang om het gehele proces van tekening en voorcalculatie tot nacalculatie en onderhoud in de grip te houden. De standaard functionaliteit van SAP biedt hiervoor vele aanknopingspunten en wordt wereldwijd door vele bouwbedrijven ingezet. De keuze van HBG voor SAP in combinatie met SAP-Aristoteles betekent een op maat gesneden oplossing voor het grootste deel van de activiteiten van HBG. De stap van Sitepro om zich breder te richten op implementaties in deze branche juichen wij van harte toe. De vraag is er."

Over SAP
SAP, wereldwijd marktleider op het gebied van bedrijfsbrede zakelijke software, gebruikt de kracht van haar branche-georiënteerde oplossingen voor de realisatie van mySAP.com.
MySAP.com is een open interactieve zakelijke omgeving, waarmee organisaties van iedere omvang via Internet gebruik kunnen maken van SAP-oplossingen. Hierdoor zijn hun medewerkers, klanten en partners optimaal toegerust om met een gepersonaliseerde toepassing te profiteren van de opkomende Internet-economie. Met mySAP.com kunnen organisaties het Internet gebruiken om efficiënter en sneller te werken door een optimaal beheer van de Supply Chain, onderhoud van strategische partnerships, een kortere introductieperiode voor nieuwe producten en diensten, het delen van digitale informatie en het verhogen van de productiviteit en de aandeelhouderswaarde.

SAP is genoteerd aan diverse beurzen, inclusief die van Frankfurt en New York, onder het symbool SAP.
Meer informatie over SAP is te vinden op www.sap.com/. Dit bericht en andere persberichten zijn te vinden op:
www.sap.com/netherlands/pers/.

Voor meer informatie:
SAP Nederland B.V., Karin Venverloo, Telefoon: 073 - 64 57 537, e-mail: karin.venverloo@sap-ag.de
Monogram Communication Strategies (MCS) BV, Judy van Kamperdijk, Telefoon: 023 - 56 28 208, e-mail: (judyvk@monogram.nl)

SAP, System mySAP.com, mySAP.com, Enjoy SAP A Better Return on Information en alle SAP-producten en diensten die in dit persbericht worden vermeld, zijn hetzij gedeponeerde handelsmerken hetzij handelsmerken van SAP AG. Alle andere merk- en productnamen zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van hun respectievelijke houders.