Onstream introduceert externe scsi-opslag van 30 gb

Datum nieuwsfeit: 11-11-1999

ONSTREAM INTRODUCEERT EXTERNE SCSI- OPLOSSING VAN 30 GB

Nieuwe mobiele opslagdrive met ongekend hoge capaciteit - krachtige oplossing voor backup en removable storage

Eindhoven, 10 november 1999 - OnStream breidt haar productlijn high-capacity opslagdrives voor desktop-pc's, werkstations en instapservers uit met een externe SCSI-versie van de bekroonde interne 30GB-drive Echo. Het bedrijf speelt hiermee in op de vraag vanuit de markt naar aantrekkelijk geprijsde, back up oplossingen met een hoge capaciteit, snelheid en betrouwbaarheid, die eenvoudig aan te sluiten zijn op een SCSI-poort.

De drive, die wordt geleverd met OnStream Echo-software voor Windows desktop-pc's, is vanaf november leverbaar vanaf f 1.429,00 (exclusief BTW). "Meteen na de introductie van onze interne SCSI-drive van 30GB vroegen gebruikers van krachtige desktops en werkstations om een externe versie", aldus Joseph Wright, productlijnmanager voor desktop-producten bij OnStream. "De externe SCSI-eenheid is bovendien handig voor klanten met een computer die geen ruimte hebben voor het installeren van een extra drive."

De externe 30GB SCSI-drive Echo (model SC30e) kan eenvoudig worden aangesloten op een SCSI-poort van krachtige desktops, werkstations en servers. Met een overdrachtsnelheid van 2MB/s en 30 GB opslagcapaciteit stelt de drive gebruikers in staat snel een back-up van het hele systeem te maken. Bovendien krijgt de gebruiker met deze drive de beschikking over opslagcapaciteit voor Internet-downloads zoals MP3 audio en video.

OnStream"s externe 30GB drive met Echo Software is de ideale oplossing voor grafisch kunstenaars, webontwerpers, audio/video-professionals, CAD-gebruikers en andere creatieve professionals die hoge eisen stellen aan opslag. Het opslaan van gegevensintensieve multimedia-projecten vormen geen enkel probleem; MPEG2-video, bijvoorbeeld, kan rechtstreeks op de drive worden opgenomen en afgespeeld met Echo-software voor Windows.

De nieuwe drive, uitgevoerd in een slanke, metallic groene behuizing, wordt geleverd met een extra voet voor verticale plaatsing van de drive. Gebruikers die op meerdere werkstations op verschillende locaties werken, kunnen hun werk veilig transporteren dankzij OnStreams technologie ADR (Advanced Digital Recording).

"De externe 30GB Echo-drive van OnStream zal een geheel nieuwe groep klanten aanspreken dankzij de combinatie van een extern opslagmedium en de snelheid van een SCSI-verbinding", aldus Todd Lietz, vice president en chief operating officer van Data-Tech. "Deze nieuwe SCSI-drive biedt gebruikers van krachtige desktops, werkstations en servers de ideale combinatie van capaciteit, snelheid, gemak en betaalbaarheid."

Echo-software

De nieuwe drive wordt geleverd met OnStream Echo-software voor Windows. Echo is de eerste backup-software die tape-technologie probleemloos integreert met drive-lettertoegang, zodat backup-bestanden rechtstreeks via Windows Verkenner kunnen worden benaderd en teruggezet op het systeem. Dankzij de catalogusfunctie van Echo wordt de opslaglocatie van bestanden op alle verwijderbare media van de gebruiker bijgehouden zodat bestanden eenvoudig terug te vinden zijn. De externe SCSI-drive is bovendien compatibel met Computer Associates, ARCserveIT en Veritas BackupExec. Dit is vooral interessant voor bedrijven die gebruikmaken van instap- en midrange-servers.

Prijs en beschikbaarheid

De OnStream Echo 30GB is in Europa, de VS en Canada verkrijgbaar via de bekende distributiekanalen, onder andere de detailhandel, VAR's en postorderbedrijven. Distributeurs in Nederland zijn Hastec in Groningen en Amtron in Naarden. Een OnStream drive is te verkrijgen vanaf f 729, 00 (exclusief BTW) voor een interne 30 GB IDE drive. Verwijderbare 30GB ADR-cartridges zijn leverbaar voor f 97,95 per stuk, of voor f 244,95 per drie (prijzen exclusief BTW).

Over OnStream

OnStream, Inc. is in 1998 opgericht met het doel betaalbare removable opslagsystemen met een grote capaciteit te leveren voor pc-servers, workstations en zware desktop-pc's. Het in Colorado (Verenigde Staten) gevestigde particuliere bedrijf is voortgekomen uit het Nederlandse Philips. Philips heeft een fors aandeel in de nieuwe onderneming. De R&D activiteiten van OnStream zijn gevestigd in Eindhoven. Met de gepatenteerde ADR-technologie bieden de eerste producten van OnStream een opslagcapaciteit tot 50 GB, waarmee wordt ingespeeld op de groeiende vraag naar oplossingen met een juiste combinatie van capaciteit, performance, betrouwbaarheid en gebruiksgemak - tegen prijzen die voor de hedendaagse gebruiker van krachtige desktopsystemen en pc-servers zeer aantrekkelijk zijn.

Meer informatie over OnStream treft u aan op de volgende website: www.onstream.com

OnStream, ADR, OnStream Echo, het OnStream-logo en het ADR-logo zijn handelsmerken van OnStream, Inc. Alle andere genoemde handelsmerken zijn het eigendom van de respectievelijke firma's.

ADR wordt beschermd door 61 patenten en is gebaseerd op de revolutionaire 8-kanaals lees/schrijfkop, waarmee gelijktijdig 8 gegevenssporen kunnen worden gelezen of beschreven. Hiermee worden de overdrachtsnelheid en de betrouwbaarheid sterk vergroot, de levensduur van de media verlengd en het geluidsniveau teruggebracht.

-einde-

Voor meer informatie:

Hanneke van Dreumel
Toine Stokbroekx
Brodeur Schoep & van der Toorn
OnStream B.V.
hanneke@jeronimus-wolf.nl toine.stokbroekx@onstream.com

Foto's van OnStream's producten zijn te downloaden vanaf: www.onstream.com/press/presspart.htm