Goede resultaten Centura Software in derde kwartaal 1999

Datum nieuwsfeit: 11-11-1999

Goede financiële resultaten voor Centura Software in derde kwartaal 1999

Maarssen, november 1999 -- Centura Software Corporation, leider op het gebied van veilige, embedded micro- en e-business databases en ontwikkeloplossingen, heeft in het derde kwartaal goede financiële resultaten behaald. De omzet bedroeg 13,8 miljoen USD en de nettowinst 5 miljoen USD. Deze resultaten volgen op de omzet van 10,9 miljoen USD en het nettoverlies van 3,2 miljoen USD over het vorige kwartaal van 1999.

Belangrijke aankondigingen van Centura in het derde kwartaal waren:

· Voortzetting van strategische richting met nieuwe klanten als HP's Digital Sender, Hughes AOL settop boxes en de selectie van Centura door de Amerikaanse Marine voor een strategische technologieplanning.
· Succesvolle managementherstructurering en afronding van de integratie met het aangekochte bedrijf, Raima Corporation.

· Uitbreiding van de activiteiten in Japan door middel van een nieuwgevormde Japanse dochteronderneming - Centura Embedded Systems, K.K. Deze onderneming speelt in op de groeiende markt voor intelligente apparatuur in Japan.
· Verdere verbeteringen van SQLBase SafeGarde, de enige encryptische database; versie 7.5.1. biedt hoge prestaties, zeer lage Total Cost of Ownership en volledige gegevensbescherming.

Scott Broomfield, CEO Centura Software zegt verheugd te zijn over de verbetering van de resultaten van dit kwartaal vergeleken met het vorige. 'De verkoop van onze geïntegreerde databaseoplossingen is met 44 procent toegenomen ten opzichte van het derde kwartaal van 1998. Belangrijker nog is dat onze continue focus op de markt voor e-business en informatieapparatuur, gezorgd heeft voor de voortzetting van belangrijke strategische partnerships en nieuwe klanten. Ook in het vierde kwartaal zal onze aandacht uitgaan naar de complexe zakelijke eisen van onze klanten.'

Centura Software B.V., Planetenbaan 62, 3600 BV Maarssen, tel: 0346 58 68 68 Internet: www.centurasoft.com/benelux/

Centura Software
Centura Software, in 1984 opgericht onder de naam Gupta, was het eerste bedrijf dat een volledig relationeel DBMS met embedded client/server ontwikkelde voor de PC. Tegenwoordig is Centura leider op het gebied van veilige, embedded, micro- en e-business databaseoplossingen en van de 'connectivity' nodig om deze oplossingen binnen bedrijven te integreren. Producten van Centura zijn onder meer: Centura Team Developer en Centura Web Developer applicatie-ontwikkelhulpmiddelen, Centura's net.db e-commerce oplossing, SQLHost, SQLBase Exchange en SQLNetwork reeks database connectivity oplossingen. Verder biedt Centura een variëteit aan embedded database producten waaronder: RDM, Velocis, SQLBase Suite, SQLBase SafeGarde en SQLBase SafeGarde Max. Centura heeft wereldwijd 19 vestigingen in Noord-Amerika, Latijns-Amerika, Asia-Pacific, Europa, het Midden-Oosten en Afrika. Alle huidige producten van Centura zijn millenniumproef.

____________________________________________________________________

Informatie voor de redactie:

Gerline van Wijnen Bert Leibbrand Influx PR Centura Software 055 - 366 30 34 0346 - 58 68 68 / 06 53329187