VNU en Veronis Suhler werken aan informatiedienst zorgsector

Datum nieuwsfeit: 11-11-1999
VNU

11 november 1999

VNU MARKETING INFORMATION EN VERONIS SUHLER & ASSOCIATES SAMEN IN INFORMATIEDIENST VOOR GEZONDHEIDSZORGSECTOR

VNU Marketing Information, Inc. in New York en VS&A-HCIA Holding, LLC in Baltimore, een dochteronderneming van Veronis Suhler & Associates, zijn in principe overeengekomen om een gezamenlijke onderneming te vormen, die zich met marketinginformatiediensten richt op de gezondheidszorgsector. De joint venture zal bestaan uit Sachs Group, een onderdeel van VNU Marketing Information, en HCIA. De omzet van de nieuwe onderneming zal ongeveer USD 100 miljoen bedragen. De transactie is afhankelijk van de goedkeuring van de relevante toezichthoudende instanties.

VNU Marketing Information is een onderdeel van VNU USA en behoort tot de grootste aanbieders van marketing informatie in de Verenigde Staten. Andere onderdelen van VNU USA zijn Nielsen Media Research, BPI Communications, Bill Communications en SRDS.