Materna Nederland gecertificeerd voor Siemens Ready Program

Datum nieuwsfeit: 11-11-1999

Materna Nederland gecertificeerd voor Siemens Ready Program

Hilversum, 11 november 1999 – Materna, leverancier van oplossingen op het gebied van mobiele telefonie en unified messaging, application engineering, IT-management en IT-servicemanagement, is uitgeroepen tot één van de partners van het Siemens Ready Program. Dit houdt in dat de software van Materna de Siemens-standaard volledig ondersteunt. Elke module van Materna biedt Value-Added Services aan Siemens-centrales.

Het Unified Messaging-pakket Office EDITION van Materna maakt value-added office automation mogelijk voor zowel de (veel in het MKB gebruikte) Siemens 150-centrale als de grotere Siemens 300. Op elke werkplek komt de informatie binnen zoals de werknemer dat wil of zoals dat van tevoren is bepaald. Faxberichten kunnen als e-mailbericht op zijn PC verschijnen, voice mail-boodschappen worden in hun geheel als e-mail verstuurd, waarmee degene voor wie het bericht is bedoeld, het ingesproken bericht via z’n PC kan beluisteren. SMS-berichten kunnen als e-mailbericht worden ontvangen en e-mailberichten als SMS-bericht op een mobiele telefoon. Het maakt niet uit hoe de informatie wordt aangeboden, Office EDITION zet het om in de vorm die de ontvanger wenst en zorgt dat het bij hem terechtkomt.

Strenge toelatingseisen

De software van Materna is door Siemens aan een strenge controle onderworpen. Voldoen aan de ISO 9002-kwaliteitseis was een harde voorwaarde en de Materna-producten moesten niet alleen de Siemens-producten ondersteunen, maar liefst ook iets toevoegen. Materna slaagde voor de selectie en mag zich nu rekenen tot één van de weinige Nederlandse partners van het Siemens Ready Program.

Over Materna

Met een omzet van DM 148 miljoen (1998) is Materna GmbH één van de leidende softwarehuizen in Duitsland. Het hoofdkantoor is gevestigd in Dortmund en telt meer dan 600 medewerkers. Daarnaast heeft het bedrijf ook vestigingen in België (Brussel), Nederland (Hilversum), Ierland, Zwitserland en Oostenrijk. Met deze kantoren biedt Materna haar klanten een plaatselijk contact en lokaal aangepaste service.

Sinds haar oprichting in 1980 heeft Materna zich toegespitst op alle toepassingen die met de moderne communicatietechnologie te maken hebben en er een toegevoegde waarde aan geven. De softwareontwikkeling staat centraal. Materna levert ook diensten op het vlak van projectmanagement, installatie, onderhoud, systeemintegratie en consultancy. In de Benelux-landen bestaat het Materna-productgamma onder meer uit: Office EDITION (unified messaging), CIRCADIA (mobile workforce management), Action Request System en Remedy (help desk en workflow systems), Materna Mobile Services (mobiele-communicatiediensten voor GSM carriers en corporate klanten), geïntegreerde Decision Tools en PC/Host Communication.

Meer informatie:

Lammers van Toorenburg PR Materna Nederland Sietse Sinnema Dennis Cowles Tel. 030 – 6565 070 Melkpad 45 E-mail: (sietse@lvtpr.nl) 1217 KB Hilversum www.materna.nl