Onderwijspersoneel: maximaal vier procent salarisstijging

Datum nieuwsfeit: 12-11-1999
Algemene Onderwijsbond

Onderwijspersoneel wil maximaal vier procent salarisstijging

Utrecht 12 november 1999 - De Algemene Onderwijsbond (AOb) maakt zich in de federatieraad van de FNV op 29 november a.s. sterk voor een generieke looneis van maximaal vier procent. De FNV stelt in haar Coördinatienota Arbeidsvoorwaarden 2000 een salarispercentage van drie procent voor.

De Algemene Vergadering van de AOb besloot tevens om in het kader van de achterstand van onderwijssalarissen een stijging van anderhalf procent te eisen. De loonontwikkeling in het onderwijs is in de jaren negentig achtergebleven bij die van de marktsector. In de CAO vorig jaar werd slechts een deel van deze achterstand ingelopen. De grootste vakbond voor onderwijspersoneel in Nederland wil binnen de looneis een minimumbedrag (vloer) van 120 gulden voor de laagste inkomens. Daarnaast wil de AOb de huidige incidentele eindejaarsuitkering structureel maken en verhogen.