Politieberichten Hollands Midden

· Hollands Midden

Man bedreigd

Hillegom
Donderdag rond 22.00 uur is een 35-jarige bewoner van het Burgemeester van Nispenpark door twee mannen overvallen. De man had juist zijn auto geparkeerd en liep naar de ingang van het appartementencomplex. Op dat moment kwamen twee gewapende en gemaskerde mannen op hem toegerend. De Hillegommer heeft één van de overvallers van zich af getrapt. Toen de tweede dader hem met het wapen bedreigde, is hij in het portiek de trap op gerend. De twee gemaserkde mannen zijn er vervolgens vandoor gegaan. Niemand raakte gewond; er is niet geschoten. Kort nadat dit gebeurde heeft de politie met het signalement dat het slachtoffer kon geven, de omgeving afgezocht. De mannen zijn echter niet meer gezien. De 35-jarige man uit Hillegom zal in de loop van vrijdag aangifte doen. De politie is een onderzoek gestart.

Inbraken

Katwijk
In twee woningen aan de Helmbergweg is donderdag overdag ingebroken. In beide gevallen werd de in het portiek gelegen voordeur geforceerd. Uit één van de woningen werd onder andere een videorecorder gestolen. In de andere woning kon niet meteen worden vastgesteld wat er vermist werd. Ook in de Langeveldstraat werden twee woningen bezocht. In één woning was na het ongewenste bezoek de videorecorder verdwenen. De bewoners van de tweede woning hebben niet meteen kunnen vaststellen wat er miste. De technische recherche voert een sporenonderzoek uit. Ook zullen agenten in een buurtonderzoek buurtbewoners vragen of hen iets is opgevallen.

Mishandeling

Leiden
Een 17-jarige man uit Oegstgeest is donderdagavond iets voor 22.00 uur op de Antonie Duycklaan door twee mannen mishandeld. De man stond op straat een sigaretje te roken toen hij zonder enige aanleiding slagen en schoppen kreeg. Ook heeft hij een klap met een brommerhelm gehad. Zijn vriendin die het gevecht heeft willen stoppen, heeft ook een klap gekregen.en is hij met een brommerhelm geslagen. Nadat de Oegstgeestenaar duizelig op de grond lag, stopte de mishandeling en zijn de mannen weggegaan. Bij de politie is aangifte gedaan.

Dodelijk verkeersongeval

Hazerswoude-Dorp/Boskoop Vrijdagochtend, 12 november is een 72-jarige automobilist, afkomstig uit Bleiswijk, om het leven gekomen bij een verkeersongeval op de Hogeveenseweg tussen Hazerswoude en Boskoop. Uit politieonderzoek en getuigenverklaringen is voorlopig gebleken dat hij rond 06.00 uur met zijn auto een tractor heeft geraakt die voor hem reed in de richting van Boskoop. Mogelijk heeft de man de tractor te laat opgemerkt of het voertuig geraakt bij het inhalen. Hierdoor kwam zijn auto op de verkeerde weghelft terecht en botste frontaal op een tegenligger. Daarna vloog de auto van het slachtoffer in brand. In de andere auto zaten twee personen. De passagier van die auto raakte bekneld. De brandweer heeft hem uit de auto gehaald en hij is met onbekende verwondingen overgebracht naar het LUMC. De bestuurder van die auto is met lichte verwondingen overgebracht naar hetzelfde ziekenhuis. De Hogeveenseweg zal van Benthuizen tot Boskoop afgesloten blijven voor al het verkeer. De verkeersdienst van de politie Hollands Midden stelt een onderzoek in naar de toedracht van het ongeval.

Eenzijdig verkeersongeval met letsel

Nieuwveen
Gisterochtend, rond 11.00 uur vond een verkeersongeval plaats op de Provincialeweg N231 bij Nieuwveen. Een 30-jarige vrouw uit Mijdrecht raakte met har auto in de berm, stuurde uit en kwam aan de andere zijde van de weg in de sloot terecht. De vrouw is met nekletsel afgevoerd naar het ziekenhuis.

Nepmonteurs waterleidingbedrijf actief

Gouda
Een 84-jarige vrouw is gistermiddag het slachtoffer geworden van nepmonteurs van het waterleidingbedrijf. Twee mannen belden aan bij haar woning aan de Bernadottestraat. Eén van de ‘monteurs’ liet zij binnen en die ging onder het aanrecht zitten rommelen. De andere man heeft vermoedelijk in de tussentijd sieraden en geld weggenomen. Ook een 76-jarige vrouw op de Burg. Gaarlandtsingel is het slachtoffer geworden van vermoedelijk dezelfde ‘monteurs’. Op exact dezelfde wijze werd geopereerd door de daders. Ook deze vrouw mist een geldbedrag, dat in een lade lag. De politie adviseert dringend om zogenaamde monteurs van elektriciteitsbedrijven of waterleidingbedrijven nooit binnen te laten. Bezoeken van deze instellingen worden altijd van tevoren middels een brief aangekondigd. Daarnaast moeten deze monteurs zich kunnen legitimeren.

Aanranding

Gouda
Een 33-jarige Goudse is gisterochtend, rond 11.00 uur, het slachtoffer geworden van een aanranding. Zij liep over het voetpad van het Van Bergen IJzendoornpark, toen er uit tegenovergestelde richting een man aan kwam fietsen. Bij het passeren greep de man haar hardhandig bij de borst. De man fietste daarna verder in de richting van het station. Het signalement van de man luidt: fors postuur, leeftijd 30-35 jaar, blank, volle bos met donkerbruin haar. Hij droeg een blauwe spijkerbroek en een donkerkleurig jack met lichte strepen op de jas. De politie verzoekt getuigen zich te melden.

Gewapende overval

Gouda
Gisteravond, omstreeks 23.00 uur vond een gewapende overval plaats op een hotel, gelegen aan de Kampenringweg te Gouda (Campanilehotel). Twee daders drongen naar binnen met panty’s en bivakmutsen op hun hoofd en bedreigden de baliemedewerker met een mes en een vuurwapen. De medewerker werd gedwongen om de kluis te openen en geld af te geven. Een nog onbekend geldbedrag werd buitgemaakt. De daders renden na de overval weg via het Waddinxveensepad, in de richting van de nabij gelegen sportvelden. De politie stelt vanzelfsprekend een uitgebreid onderzoek in.

Noot voor de redactie/

Noot voor redacties